test Μετανεωτερικότητα, ψηφιακή μετάβαση και εξουσία: Η εκπαίδευση και η ταυτότητα στον 21ο αιώνα|Pedagogical trends in the Aegean

Μετανεωτερικότητα, ψηφιακή μετάβαση και εξουσία: Η εκπαίδευση και η ταυτότητα στον 21ο αιώνα


Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός
Abstract

Η παρούσα εργασία εξετάζει τη μετάβαση από τις στατικές και ιεραρχικές κοινωνικές δομές του παρελθόντος στη ρευστότητα της σύγχρονης, μετανεωτερικής κοινωνίας, εστιάζοντας στις επιπτώσεις που αυτή επιφέρει στην εξουσία, την εκπαίδευση και τη συγκρότηση της ταυτότητας. Μέσα από θεωρητικά εργαλεία των Bauman, Beck, Giddens, Castells και Zuboff, αναλύεται πώς η τεχνολογία, σήμερα ιδιαίτερα η τεχνητή νοημοσύνη, η ψηφιακή μετάβαση και ο επιτηρητικός καπιταλισμός αναδομούν τις μορφές εξουσίας και επιβάλλουν νέες μορφές κοινωνικού ελέγχου. Παράλληλα, αναδεικνύεται η κρίσιμη αποστολή της εκπαίδευσης ως χώρου αναστοχαστικής μάθησης, πολιτικής ενδυνάμωσης, σε ένα περιβάλλον ρευστότητας, αβεβαιότητας και ψηφιακού κατακερματισμού της ταυτότητας.

Article Details
  • Section
  • Θεωρείο
Downloads
Download data is not yet available.