Η Εννοιολογική Χαρτογράφηση σε Hλεκτρονικά Περιβάλλοντα: Μια Εναλλακτική Στρατηγική Μάθησης


Αλιβίζος Σοφός
Βασιλική Λιάπη
Abstract

Σε αυτό το άρθρο μελετάται η Εννοιολογική Χαρτογράφηση ως γνωστικό εργαλείο μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και o υποστηρικτικός ρόλος των Νέων Μέσων (Η/Υ, λογισμικά, διαδίκτυο) για την εκπόνηση εκπαιδευτικών σεναρίων βασιζόμενα σε αυτήν. Η μελέτη αυτή στηρίχθηκε στη βιβλιογραφική ανασκόπηση 27 ερευνών τόσο από την ελληνική όσο και από τη διεθνή σχετική βιβλιογραφία, έτσι ώστε να αναδειχθεί το  πλαίσιο  που στηρίζει θεωρητικά την εφαρμογή της  Εννοιολογικής Χαρτογράφησης. Η  περιγραφή και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων αυτής της βιβλιογραφικής έρευνας οδήγησε στο να διαφανεί η δυνατότητα αξιοποίησης της διδακτικής αυτής τεχνικής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (α/βάθμια, β/βάθμια, γ/βάθμια, δια βίου μάθηση), σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα (Γλώσσα, Ιστορία, Βιολογία, κ.ά.) των αντίστοιχων αναλυτικών προγραμμάτων τους, όπωε επίσης και η πολυεπίπεδη χρήση της στην εκπαιδευτική διαδικασία ως εργαλείο (μάθησης, διδακτικό, αξιολόγησης, μεταγνωστικό, συνεργατικότητας, ερευνητικό, κ.ά.).

Article Details
  • Section
  • Θεωρείο
Downloads
Download data is not yet available.