Ανιχνεύοντας τη συμβολή της συμμετοχής σε ηλεκτρονική κοινότητα στη συγκρότηση διαστάσεων της επαγγελματικής ταυτότητας. Η ανακατασκευή της εμπειρίας εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής


Δημοσιευμένα: Jan 1, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλεκτρονική κοινότητα Edmodo επαγγελματική ταυτότητα αφηγηματική ανάλυση Φυσική Αγωγή
Πολυξένη Κοτρέτσου
Σοφία Χατζηλεοντιάδου
Περίληψη

Η εργασία έχει ως σκοπό την ανίχνευση της συμβολής της διετούς συμμετοχής πέντε εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην ηλεκτρονική (η-) κοινότητα «Διδακτικά Σενάρια στη Φυσική Αγωγή» (η-ΔΣΦΑ) στη συγκρότηση δύο διαστάσεων της επαγγελματικής ταυτότητάς τους, μέσα από την ανακατασκευή της εμπειρίας τους. Ειδικότερα, στο πλαίσιο ενός ερευνητικού σχεδίου μικτών μεθόδων, αξιοποιούνται ποσοτικά δεδομένα από τα ψηφιακά ίχνη τους στο Edmodo, το οποίο υποστήριξε τη λειτουργία της η-ΔΣΦΑ και ποιοτικά δεδομένα μέσα από την αφήγηση της εμπειρίας της συμμετοχής τους σε αυτή. Από τη σύγκλιση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης συμπεραίνεται η συμβολή της συμμετοχής στη η-ΔΣΦΑ στη δυναμική συγκρότηση των μελετώμενων διαστάσεων της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Επιπλέον εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με τη σημασία της αξιοποίησης του επιστημολογικού πλαισίου του αντικειμένου της ΦΑ κατά τον σχεδιασμό και την υβριδική μορφή λειτουργίας της η-ΔΣΦΑ. Η εργασία επιχειρεί να συμβάλλει παραδειγματικά στην αναδυόμενη περιοχή μελέτης της συγκρότησης της επαγγελματικής ταυτότητας εκπαιδευτικών σε ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Barbosa, S.M.A.D., & Bedran, P.F. (2018). Τhe education of teachers in Brazilian context(s) under a socio-cultural perspective: Τhe influence of emotions and (co) construction of professional identity in the autobiographical narrative(s). Journal of Teaching and Education, 8(2), 75–98.
Bores-Garcia, D., Gonzalez-Calvo, G., & Garcia-Monge, A. (2018). (Re)Produce: Professional development of physical education teachers in a non-institutional virtual community. Sportis-Scientific Technical Journal of School Sport Physical Education and Psychomotricity, 4(3), 480-507.
Brodie, K. (2020). Professional learning communities in mathematics education. In S. Lerman (ed.), Encyclopedia of Mathematics Education (pp. 693-696). Cham, Switzerland: Springer.
del Val Martín, P., Calle, N.J.B., García-Monge, A., & Martínez-Alvarez, L. (2014). Developing an on-line professional network of physical education practice analysis. A case of “MultiScopic”. ECER 2014 The Past, the Present and the Future of Educational Research, Porto. Retrieved 5 June 2020, from https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/19/contribution/31486.
Ekici, D. I. (2017). The use of Edmodo in creating an online learning community of practice for learning to teach science. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 5(2), 91-106.
García-Monge, A., González-Calvo, G., & Bores-García, D. (2019). ‘I like the idea but…’: The gap in participation in a virtual community of practice for analysing physical education. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 34(3), 257-272.
González-Calvo, G., Barbero-González, J., Bores-Calle, N., & Martínez-Álvarez, L. (2014). (Re)Construction of a teacher´ s professional identity from his initial training: Autobiographical narration. The Open Sports Sciences Journal, 7, 113-120.
Hamutoglu, N.B., Gemikonakli, O., & Gezgin, D. M. (2019). A study of the effectiveness of Edmodo on preservice classroom teachers' views of web-assisted collaborative learning environments, sense of community of classroom, and perceived learning. Science Education International, 30(2), 128-137.
Hoffman, E.B. (2019). Reimagining early childhood educator professional development: An online community shares literacy learning strategies. Childhood education, 95(4), 47-52.
IGI Global Dictionary (2020). What is Learning Community. Retrieved 5 June 2020, from https://www.igi-global.com/dictionary/learning-community/16841.
Kelly, N. (2019). Online networks in teacher education. In G.W. Noblit, (ed.), Oxford Research Encyclopedia of Education (pp. 1-21). United States of America: Oxford University Press.
Lantz-Andersson, A., Lundin, M., & Selwyn, N. (2018). Twenty years of online teacher communities: A systematic review of formally-organized and informally-developed professional learning groups. Teaching and Teacher Education, 75, 302-315.
Li, S., Zheng, J., & Zheng, Y. (2020). Towards a new approach to managing teacher online learning: Learning communities as activity systems. The Social Science Journal. doi: 10.1016/j.soscij.2019.04.008.
Liu, J., Keating, X.D., Kim, M., & Leitner, J.L. (2019). Physical education professional identity: Before versus after student teaching. Research Quarterly for Exercise and Sport, 90(sup.1), A-43.
Löfström, E., Valickis, K., Hannula, M., & Mathews, S. (2010). Supporting emerging teacher identities: Can we identify teacher potential among students? European Journal of Teacher Education, 33(2), 167-184.
Martin, F., & Ndoye, A. (2016). Using learning analytics to assess student learning in online courses. Journal of University Teaching & Learning Practice, 13(3), 1-20.
Matos, A. (2019). The role of subject subculture in teachers’ networking in online communities. European Journal of Open, Distance and E-learning, 22(2). Retrieved 8 June 2020, from https://www.eurodl.org/?p=archives&sp=brief&year=2019&halfyear=2&article=807.
Pardede, P. (2019). Pre-Service EFL teachers’ perception of Edmodo use as a complementary learning tool. In P. Pardede (ed.), Proceeding EFL Theory and Practice: Voice of EED UKI. (pp. 29-41). Jakarta, Indonesia: UKI Press.
Puspitaloka, N., Rachmawati, I., & Sonjaya, D. (2018). Edmodo as educational social network in teaching course design of EYL. Journal of Linguistic and English Teaching, 3(2), 146-162.
Reigeluth, T. (2014). Why data is not enough: Digital traces as control of self and self-control. Surveillance & Society, 12(2), 243-354.
Robson, J. (2018). Performance, structure and ideal identity. British Journal of Educational Technology, 49(3), 439-450.
Rodgers, C., & Scott, K. (2008). The development of the personal self and professional identity in learning to teach. In M. Smith, S. Nesmer, D. Mclntyre & K. Demers (eds.), Handbook of Research on Teacher Education (pp. 732-755). New York and London: Routledge and the Association of Teacher Educators.
Strangeways, A., & Pettit, V. (2019). More than an academic thing. Becoming a teacher in Ltyentye Apurte and beyond. Learning Communities, 25, 44-66.
Tomei, J., Beaufait, P., & Lavin, R. (2015). Identity in online education. In D. Harper & S. Hirtz (eds.), Education for a digital world: Advice, guidelines and effective practice from around the globe (pp. 461-474). Vancouver: BCampus and Commonwealth of Learning.
Tsiotakis P., & Jimoyiannis, A. (2016). Critical factors towards analysing teachers’ presence in on-line learning communities. The Internet and Higher Education, 28, 45-58.
Vangrieken, K., Meredith, C., Packer, T., & Kyndt, E. (2017). Teacher communities as a context for professional development: A systematic review. Teaching and Teacher Education, 61, 47-59.
Vargas, C.P., Flavio, A., & Moreira, B. (2014). The epistemological crisis in physical education. Implications for teaching work. Athens Journal of Sports, 1(1), 9-22.
Zhong, L., & Craig, C. (2020). A narrative inquiry into the cultivation of self and identity of three novice teachers in Chinese colleges----through the evolution of an online knowledge community. Journal of Education for Teaching, doi: 10.1080/02607476.2020.1775054.
Bryman, A. (2017). Μέθοδοι κοινωνικής έρευνας. Αθήνα: Gutenberg.
Δραγώνα, Θ. (2007). Ταυτότητα και εκπαίδευση. Αθήνα: Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Τζιμογιάννης, Α. (2017). Ηλεκτρονική μάθηση: Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί. Αθήνα: Κριτική.
Τσιώλης, Γ. (2014). Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική Έρευνα. Αθήνα: Κριτική.
Τσιωτάκης, Π. (2015). Μηχανισμοί συμμετοχής, αλληλεπίδρασης και συνεργασίας σε ηλεκτρονικές κοινότητες μάθησης εκπαιδευτικών: O ρόλος της δομής στην ανάπτυξη κοινότητας μάθησης (Διδακτορική διατριβή). Κόρινθος: Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.