Η συμβολή των πολυμεσικών στοιχείων σε εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη
Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) αυξάνουν συνεχώς και αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα. Στη βιβλιογραφία παρουσιάζεται έλλειψη θεωρητικού υποβάθρου για τη σχεδίαση των εφαρμογών καθώς και έλλειψη εμπειρικών δεδομένων, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η ένταξη των πολυμεσικών στοιχείων, ως αντικειμένων για την επαύξηση του πραγματικού κόσμου, σε μια εφαρμογή ΕΠ που αφορά τη Μελέτη Περιβάλλοντος, της πρώτης τάξης Δημοτικού και η συμβολή της στη μάθηση. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις. Κάθε μία περιλάμβανε έναν συνδυασμό από δισδιάστατες εικόνες, τρισδιάστατα μοντέλα, ήχο και κείμενο. H εφαρμογή ΕΠ που αναπτύχθηκε βασίστηκε σε κάρτες με κώδικα γρήγορης απόκρισης (QR-Code). Ακολούθησε εμπειρική μελέτη με 30 μαθητές. Η ευχρηστία της εφαρμογής αναφέρθηκε υψηλή και για τις πέντε εκδόσεις της. Τα μαθησιακά αποτελέσματα καταγράφηκαν θετικά μετά την παρέμβαση με όλες τις εκδόσεις της εφαρμογής. Οι μαθητές στην πλειονότητα τους προτίμησαν τους συνδυασμούς πολυμεσικών στοιχείων που περιείχαν εικόνες δύο διαστάσεων και ήχο, καθώς και εικόνες τριών διαστάσεων και κείμενο. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της γνωστικής θεωρίας των πολυμέσων σε εφαρμογές ΕΠ.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Νικολαΐδου Ι., Μπέλλου Ι., & Μικρόπουλος Α. (2019). Η συμβολή των πολυμεσικών στοιχείων σε εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 12(1), 15–25. https://doi.org/10.12681/thete.39995
- Τεύχος
- Τόμ. 12 Αρ. 1 (2019)
- Ενότητα
- Articles