Η συμβολή των πολυμεσικών στοιχείων σε εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Ιωακειμίνα Νικολαΐδου
Ιωάννα Μπέλλου
Αναστάσιος Μικρόπουλος
Abstract

Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) αυξάνουν συνεχώς και αφορούν όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα. Στη βιβλιογραφία παρουσιάζεται έλλειψη θεωρητικού υποβάθρου για τη σχεδίαση των εφαρμογών καθώς και έλλειψη εμπειρικών δεδομένων, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η ένταξη των πολυμεσικών στοιχείων, ως αντικειμένων για την επαύξηση του πραγματικού κόσμου, σε μια εφαρμογή ΕΠ που αφορά τη Μελέτη Περιβάλλοντος, της πρώτης τάξης Δημοτικού και η συμβολή της στη μάθηση. Η εφαρμογή αναπτύχθηκε σε πέντε διαφορετικές εκδόσεις. Κάθε μία περιλάμβανε έναν συνδυασμό από δισδιάστατες εικόνες, τρισδιάστατα μοντέλα, ήχο και κείμενο. H εφαρμογή ΕΠ που αναπτύχθηκε βασίστηκε σε κάρτες με κώδικα γρήγορης απόκρισης (QR-Code). Ακολούθησε εμπειρική μελέτη με 30 μαθητές. Η ευχρηστία της εφαρμογής αναφέρθηκε υψηλή και για τις πέντε εκδόσεις της. Τα μαθησιακά αποτελέσματα καταγράφηκαν θετικά μετά την παρέμβαση με όλες τις εκδόσεις της εφαρμογής. Οι μαθητές στην πλειονότητα τους προτίμησαν τους συνδυασμούς πολυμεσικών στοιχείων που περιείχαν εικόνες δύο διαστάσεων και ήχο, καθώς και εικόνες τριών διαστάσεων και κείμενο. Τα ευρήματα αναδεικνύουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της γνωστικής θεωρίας των πολυμέσων σε εφαρμογές ΕΠ.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
References
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review, 20, 1-11.
Awang. K., Shamsuddin, S.N.W., Ismail, I., Rawi, A.A., & Amin, M.M. (2019). The usability analysis of using augmented reality for linus students. Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science, 13(1), 58-64.
Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., Graf, S., & Kinshuk (2014). Augmented reality trends in education: A systematic review of research and applications. Journal of Educational Technology& Society, 17(4), 133-149.
Bower, M., Howe, C., Mc Credie, N., Robinson, A., & Grover, D. (2014). Augmented Reality in education - cases, places and potentials. Educational Media International, 51(1), 1– 15.
Bressler, D. M., & Bodzin, A.M. (2013). A mixed methods assessment of students’ flow experiences during a mobile augmented reality science game. Journal of Computer Assisted Learning, 29(6), 505–517.
Brooke, J. (1996). SUS-A quick and dirty usability scale. Usability Evaluation in Industry, 41 189(194), 4-7.
Chiu, J.L., DeJaegher, C.J., & Chao, J. (2015).The effects of augmented virtual science laboratories on middle school students’ understanding of gas properties. Computers & Education, 85, 59-73.
Chowdhury, S. (2013). A mobile augmented reality and multimedia application for mobile learning. International Journal of Digital Content Technology and Applications, 7(13), 25-32.
Di Serio, Á., Ibáñez, M.B., & Kloos, C.D. (2013). Impact of an augmented reality system on students' motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
Ewais, A. & De Troyer. O. (2019). A usability and acceptance evaluation of the use of augmented reality for learning atoms and molecules reaction by primary school female students in Palestine. Journal of Educational Computing Research, 57(7), 1643–1670.
Mayer, R.E. (2002). Multimedia learning. Psychology of Learning and Motivation, 41, 85-139.
Mayer, R.E. (2009). Multimedia learning (2nd ed.). New York: Cambridge University Press.
Molina, A.I., Navarro, O., Ortega, M., & Lacruz, M. (2018). Evaluating multimedia learning materials in primary education using eye tracking. Computer Standards & Interfaces, 59, 45-60.
Pérez-López, D., & Contero, M. (2013). Delivering educational multimedia contents through an augmented reality application: a case study on its impact on knowledge acquisition and retention. Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(4), 19-28.
Radu, I. (2014). Augmented reality in education: A meta-review and cross-media analysis. Personal and Ubiquitous Computing, 18(6), 1533–1543.
Santos, M. Ε. C., Chen, A., Taketomi, Τ., Yamamoto, G., Miyazaki, J., & Kato, H. (2013). Augmented reality learning experiences: Survey of prototype design and evaluation. ΙΕΕΕ Transactions on Learning Technologies, 7(1), 38-56.
Santos, M. E. C., Lübke, A. W., Taketomi, T., Yamamoto, G., Mercedes, M., Sandor, C., & Kato, H. (2016). Augmented reality as multimedia: the case for situated vocabulary learning. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 11(4).
Sommerauer, P., & Muller, O. (2014). Augmented reality in informal learning environments: Afield experiment in a mathematics exhibition. Computers & Education, 79, 59-68.
Syawaludin, Α., Gunarhadi, G., & Rintayati, P. (2019). Development of augmented reality-based interactive multimedia to improve critical thinking skills in science learning. International Journal of Instruction, 12(4), 331-344.
Wu, H.K., Lee, S.W.Y., Chang, H.Y., & Liang, J.C. (2013). Current status, opportunities and challenges of augmented reality in education. Computers & Education, 62, 41–49.
Ορφανού, Κ. (2014). Εγκυροποίηση και διερεύνηση του ερωτηματολογίου System Usability Scale στο πλαίσιο των συστημάτων διαχείρισης της μάθησης. Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία. Πανεπιστήμιο Πατρών.