Aυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση σε ομάδες με χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα εξετάζει την αποτελεσματικότητα της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης από ομοτίμους σε ομαδικές εργασίες φοιτητών. Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, με συμμετοχή 14 φοιτητών οργανωμένων σε τρεις ομάδες. Οι φοιτητές αξιολόγησαν τη συνεργασία τους στις ομάδες μέσω ρουμπρίκας αξιολόγησης που περιλάμβανε 11 κριτήρια, τόσο για τον εαυτό τους (αυτοαξιολόγηση) όσο και για τα μέλη της ομάδας τους (ετεροαξιολόγηση). Για τη συγκέντρωση των αξιολογήσεων αξιοποιήθηκε διαδικτυακή πλατφόρμα, υποστηρίζοντας την αξιοπιστία και τη διαφάνεια της έρευνας. Τα ποσοτικά δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας στατιστικές μεθόδους, ενώ από τις ανοικτές απαντήσεις των φοιτητών αναδείχθηκαν βασικά θέματα. Η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων έδειξε ότι οι φοιτητές αξιολογούν με συνέπεια τη συνεργασία τους, υποδηλώνοντας ότι η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση είναι αξιόπιστες μέθοδοι αποτίμησης της συνεργασίας. Οι θετικές συσχετίσεις μεταξύ των κριτηρίων υποδεικνύουν ότι οι φοιτητές που αξιολογούν θετικά ένα κριτήριο τείνουν να αξιολογούν θετικά και άλλα κριτήρια, ενισχύοντας τη συνολική θετική αντίληψη της συνεργασίας. Η ανάλυση των ανοικτών σχολίων αποκάλυψε ότι οι φοιτητές εκτιμούν ιδιαίτερα την επικοινωνία, τη συνέπεια, την ενεργή συμμετοχή και τις γνώσεις των μελών της ομάδας τους. Συνολικά, η έρευνα αναδεικνύει τα θετικά οφέλη από την ενσωμάτωση της συνεργατικής μάθησης, των μεθόδων αξιολόγησης από ομοτίμους και αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση για την ανάπτυξη επαγγελματικών και προσωπικών δεξιοτήτων των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσιωτάκης Π. (2023). Aυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση σε ομάδες με χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 16(1-6), 39–55. https://doi.org/10.12681/thete.40003
- Ενότητα
- Articles