Aυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση σε ομάδες με χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Jan 1, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
αυτοαξιολόγηση αξιολόγηση από ομοτίμους συνεργασία σε ομάδες εκπαιδευτική αξιολόγηση
Παναγιώτης Τσιωτάκης
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξετάζει την αποτελεσματικότητα της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης από ομοτίμους σε ομαδικές εργασίες φοιτητών. Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, με συμμετοχή 14 φοιτητών οργανωμένων σε τρεις ομάδες. Οι φοιτητές αξιολόγησαν τη συνεργασία τους στις ομάδες μέσω ρουμπρίκας αξιολόγησης που περιλάμβανε 11 κριτήρια, τόσο για τον εαυτό τους (αυτοαξιολόγηση) όσο και για τα μέλη της ομάδας τους (ετεροαξιολόγηση). Για τη συγκέντρωση των αξιολογήσεων αξιοποιήθηκε διαδικτυακή πλατφόρμα, υποστηρίζοντας την αξιοπιστία και τη διαφάνεια της έρευνας. Τα ποσοτικά δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας στατιστικές μεθόδους, ενώ από τις ανοικτές απαντήσεις των φοιτητών αναδείχθηκαν βασικά θέματα. Η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων έδειξε ότι οι φοιτητές αξιολογούν με συνέπεια τη συνεργασία τους, υποδηλώνοντας ότι η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση είναι αξιόπιστες μέθοδοι αποτίμησης της συνεργασίας. Οι θετικές συσχετίσεις μεταξύ των κριτηρίων υποδεικνύουν ότι οι φοιτητές που αξιολογούν θετικά ένα κριτήριο τείνουν να αξιολογούν θετικά και άλλα κριτήρια, ενισχύοντας τη συνολική θετική αντίληψη της συνεργασίας. Η ανάλυση των ανοικτών σχολίων αποκάλυψε ότι οι φοιτητές εκτιμούν ιδιαίτερα την επικοινωνία, τη συνέπεια, την ενεργή συμμετοχή και τις γνώσεις των μελών της ομάδας τους. Συνολικά, η έρευνα αναδεικνύει τα θετικά οφέλη από την ενσωμάτωση της συνεργατικής μάθησης, των μεθόδων αξιολόγησης από ομοτίμους και αυτοαξιολόγησης στην εκπαίδευση για την ανάπτυξη επαγγελματικών και προσωπικών δεξιοτήτων των αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adachi, C., Tai, J. H.-M., & Dawson, P. (2018). Academics’ perceptions of the benefits and challenges of self and peer assessment in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43(2), 294-306.
Adesina, O. O., Adesina, O. A., Adelopo, I., & Afrifa, G. A. (2023). Managing group work: The impact of peer assessment on student engagement. Accounting Education, 32(1), 90-113.
Aldraiweesh, A., & Alturki, U. (2023). Exploring factors influencing the acceptance of e-learning and students’ cooperation skills in higher education. Sustainability, 15(12), 9363.
Boud, D., & Falchikov, N. (2007). Rethinking assessment in higher education: Learning for the longer term. London: Routledge.
Carless, D. (2009). Trust, distrust and their impact on assessment reform. Assessment & Evaluation in Higher Education, 34(1), 79–89.
Dawson, P. (2015). Assessment rubrics: Towards clearer and more replicable design, research and practice. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42, 347–360.
Davies, W. M. (2009). Groupwork as a Form of Assessment: Common Problems and Recommended Solutions. Higher Education, 58(4), 563–584.
Dutta, S., Zhang, Y., & Tsang, D. C. W. (2023). Enhancing students’ engagement and learning through peer assessment in group projects. Journal of Educational Research and Reviews, 11(6), 93-104.
Falchikov, N., & Goldfinch, J. (2000). Student peer assessment in higher education: A meta-analysis comparing peer and teacher marks. Review of Educational Research, 70(3), 287–322.
Gransberg, D. (2010). Quantifying the impact of peer evaluations on student team project grading. International Journal of Construction Education and Research, 6(1), 3-17.
Havard, B., Podsiad, M., & Valaitis, K. (2023). Peer Assessment Collaboration Evaluation: An innovative assessment tool for online learning environments. TechTrends, 67(1), 331-341.
Hasan, R., Hussain, S., Malik, M. H., & Akhtar, N. (2023). Group Work Assessment: Assessing Peer Assessment at Global College of Engineering and Technology. SHS Web of Conferences, 156, 02001.
Iacob, C., & Faily, S. (2019). Exploring the gap between the student expectations and the reality of teamwork in undergraduate software engineering group projects. Journal of Systems and Software, 157, 110393.
Jackling, B., & De Lange, P. (2009). Do accounting graduates’ skills meet the expectations of employers? A matter of convergence or divergence. Accounting Education: An International Journal, 18(4/5), 369–385.
Jin, X. (2012). A comparative study of effectiveness of peer assessment of individuals' contributions to group projects in undergraduate constructions management core units. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(5), 577-589.
Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2009). An Educational Psychology Success Story: Social Interdependence Theory and Cooperative Learning. Educational Researcher, 38(5), 365-379.
Lan, L. (2017). The role of anonymity in peer assessment. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(4), 645-656.
Liu, H., & Feng, Y. (2023). Factors influencing unfair behavior in peer assessment: Evidence from a situational experiment. Proceedings of the 2023 Conference on New Methods in Distributed Machine Ethics (pp. 1-22).
Loureiro, P., & Gomes, M. J. (2023). Online Peer Assessment for Learning: Findings from Higher Education Students. Educational Sciences, 13(253), 1-19.
Panadero, E., & Alqassab, M. (2019). An empirical review of anonymity effects in peer assessment, peer feedback, peer review, peer evaluation, and peer grading. Assessment & Evaluation in Higher Education, 44(8), 1253–1278.
Planas-Lladó, A., Feliu, L., Fraguell, R. M., Arbat, G., Pujol, J., Roura-Pascual, N., Suñol, J. J., et al. (2014). Student perceptions of peer assessment: An interdisciplinary study. Assessment and Evaluation in Higher Education, 39(5), 592–610.
Planas-Lladó, A., Feliu, L., Arbat, G., Pujol, J., Suñol, J. J., Castro, F., & Martí, C. (2021). An analysis of teamwork based on self and peer evaluation in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 46(2), 191-207.
Riebe, L., Girardi, A., & Whitsed, C. (2016). A systematic literature review of teamwork pedagogy in higher education. Small Group Research, 47(6), 619–664.
Seifert, T., & Feliks, O. (2019). Online self-assessment and peer-assessment as a tool to enhance student-teachers’ assessment skills. Assessment & Evaluation in Higher Education, 44(2), 169-185.
Sergi, M. (2007). Evaluating short-term and long-term peer assessment of student teamwork. E-Journal of Business Education & Scholarship of Teaching, 1(1), 41-58.
Sridharan, B., Tai, J., & Boud, D. (2018). Does the use of summative peer assessment in collaborative group work inhibit good judgement? Higher Education, 77, 853-870.
Sridharan, B., & Boud, D. (2019). The effects of peer judgements on teamwork and self-assessment ability in collaborative group work. Assessment & Evaluation in Higher Education, 44(6), 894-909.
Strom, P. S., & Strom, R. D. (2011). Teamwork skills assessment for cooperative learning. Educational Research and Evaluation, 17(4), 233-251.
Thornhill-Miller, B., Camarda, A., Mercier, M., Burkhardt, J. M., Morisseau, T., Bourgeois-Bougrine, S., ... & Lubart, T. (2023). Creativity, critical thinking, communication, and collaboration: assessment, certification, and promotion of 21st century skills for the future of work and education. Journal of Intelligence, 11(3), 54.
Topping, K. (2009). Peer Assessment. Theory into Practice, 48(1), 20–27.
Tucker, R., Fermelis, J., & Palmer, S. (2009). Designing, implementing and evaluating a self and-peer assessment tool for e-learning environments. E-learning technologies and evidence-based assessment approaches (pp. 170-194). IGI Global.
University of Wisconsin (2023). Discussion, Teamwork, and Group Work Rubrics. Retrieved 5th January 2023, from https://www.uwstout.edu/academics/online-distance-education/online-professional-development/educati onal-resources-rubrics/creating-and-using-rubrics-assessment#DiscussionTeamworkGroupWorkRubrics
Vanderhoven, E., Raes, A., Montrieux, H., Rotsaert, T., & Schellens, T. (2015). What if pupils can assess their peers anonymously? A quasi-experimental study. Computers & Education, 81, 123-132.
Weaver, D., & Esposto, E. (2012). Peer assessment as a method of improving student engagement. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(7), 805-816.