Μελέτη της λειτουργίας της ανεμογεννήτριας με μεθοδολογία STEM από μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Ιαν 1, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
STEM φυσικές επιστήμες αιολική ενέργεια ανεμογεννήτριες πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Ειρήνη Πολίτη
Ανθή Καρατράντου
Χρήστος Παναγιωτακόπουλος
Περίληψη

Διεθνώς, παρατηρείται μια εντατική προσπάθεια για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης STEM με στόχο την προετοιμασία των μαθητών για μία επιστημονικά και τεχνολογικά ανεπτυγμένη κοινωνία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει την επίδραση της μεθοδολογίας STEM στην επίδοση μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε και
υλοποιήθηκε μία διδακτική παρέμβαση με μεθοδολογία STEM που αφορούσε το μάθημα των Φυσικών και συγκεκριμένα την αιολική ενέργεια και τις ανεμογεννήτριες. Ως μεθοδολογία της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η μικτή μέθοδος (συνδυασμός ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου). Τα μέσα συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν συμμετοχική παρατήρηση, τα φύλλα εργασίας των μαθητών και ερωτηματολόγιο γνωστικού περιεχομένου πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση. Δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 46 μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης δύο δημοτικών σχολείων στην περιοχή της πόλης των Πατρών. Τα
αποτελέσματα έδειξαν ότι η διδακτική παρέμβαση με μεθοδολογία STEM επηρέασε θετικά και σε σημαντικό βαθμό την επίδοση και το ενδιαφέρον των μαθητών για το συγκεκριμένο μάθημα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Acar, D., Tertemiz, N., & Taşdemir, A. (2018). The effects of STEM training on the academic achievement of 4th graders in science and mathematics and their views on STEM training teachers. International Electronic Journal of Elementary Education, 10(4), 505–513.
Afriana, J., Permanasari, A., & Fitriani, A. (2016). Project based learning integrated to stem to enhance elementary school’s student’s scientific literacy. Journal Pendidikan IPA Indonesia, 5(2).
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: α social cognitive theory. NJ: Prentice-Hall.
Chiras, D. (2010). Wind power basics: A green energy guide. Canada: New Society Publishers.
Cotabish, A., Dailey, D., Robinson, A., & Huhes, G. (2013). The Effects of a STEM intervention on elementary students' science knowledge and skills. School Science and Mathematics, 113(5), 215-226.
Creswell, J. W. (2016). H Έρευνα στην Εκπαίδευση (5η έκδ.). Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.
Cutucache, C. E., Luhr, J. L., Nelson, K. L., Grandgenett, N. F., & Tapprich, W. E. (2016). NE STEM 4U: An out-of-school time academic program to improve achievement of socioeconomically disadvantaged youth in STEM areas. International Journal of STEM Education, 3(6), 1–7.
English, L. D. (2016). Stem education K-12: perspectives on integration. International Journal of STEM Education, 3(1).
Hanover Research (2012). Best Practices in Elementary STEM Programs. Washington: HR.
Honey, M., Pearson, G., & Schweingruber, A. (2014). STEM integration in K-12 education: status, prospects, and an agenda for research. Washington: National Academies Press.
Kennedy, T. J., & Odell, M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Science Education International, 25(3), 246-258. Lachapelle, C.P., Cunningham, C.M., Jocz, J., Kay, A.E., Phadnis, P., & Sulliovan, S (2011). Engineering is Elementary: An evaluation of years 4 through 6 field testing. Boston, MA: Museum of Science. Lamb, R., Akmal, T., & Petrie, K. (2015). Development of a cognition-priming model describing learning in a STEM classroom. Journal of Research in Science Teaching, 52(3), 410–437. Maltese Α., Tai, Ρ. (2010). Eyeballs in the Fridge: Sources of early interest in science. International Journal of Science Education, 32(5), 669-685.
McClain, M. L. (2015). The effect of STEM education on mathematics achievement of fourth-grade underrepresented minority students. Doctoral Dissertation. Capella University, Minneapolis.
McKenna, R., Ostman, P., & Fichtner, W. (2016). Key challenges and prospects for large wind turbines. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 53, 1212–1221.
Michalopoulos, P., Mpania, S., Karatrantou, A., & Panagiotakopoulos, C. (2016). Introducing STEM to Primary Education Students with Arduino and S4A. Paper presented at the “Hellenic Conference on Innovating STEM Education”. Athens.
Mohd Shahali, E. H., Halim, L., Rasul, M. S., Osman, K., & Zulkifeli, M. A. (2017). STEM learning through engineering design: Impact on middle secondary students’ interest towards STEM. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(5), 1189–1211.
National Science and Technology Council (2013). A report from the committee on STEM education. Washington, D.C: National Science and Technology Council.
Saleh, A. H. (2016). A proposed unit in the light of STEM approach and its effect on developing attitudes toward (STEM) and problem-solving skills for primary students. International Interdisciplinary Journal of Education, 5(7), 186-217.
Sultan, U., Axell, C., & Hallström, J. (2019). Girls' engagement with technology education: A scoping review of the literature. Design and Technology Education. An International Journal, 24(2), 20-41.
Toma, R. B., Greca, I. M. (2018). The Effect of Integrative STEM Instruction on Elementary Students’ Attitudes toward Science. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(4), 1383-1395.
Ugras, M. (2018). The effect of STEM activities on STEM attitudes, scientific creavity and motivation beliefs of the students and their views on STEM education. International Online Journal of Educational Sciences, 10(5), 165-182.
Wade-Shepherd, A. A. (2016). The effect of middle school STEM curriculum on science and math achievement scores (Doctoral dissertation). Union University, Tennessee.
Walker, J. F., & Jenkins, N. (2007). Αιολική Ενέργεια και Ανεμογεννήτριες. Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.
Wendell, K. B., Rogers, C. (2013). Engineering design based science, science content performance, and science attitudes in elementary school. Journal of Engineering Education, 102(4), 513- 540.
ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ (2003). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Δημοτικού-Γυμνασίου. ΦΕΚ 304, τ. Β – 13/03/2003.
Κορομπίλη, Α. (2019). Έλεγχος διαφοράς επίδοσης μεταξύ φύλων στη διδασκαλία εννοιών φυσικής και μηχανικής στην πρώτη σχολική ηλικία με χρής του προϊόντος εκπαιδετικής ρομποτικής UARO. Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Αθήνα.
Παναγιωτακόπουλος, Χ., & Σαρρής, Μ. (2017). Η Εκπόνηση μιας Επιστημονικής Εργασίας με τη Χρήση των Τ.Π.Ε. Αθήνα: Εκδόσεις Ίων.