Διαδικτυακοί Εκπαιδευτικοί Πόροι για διδακτική αξιοποίηση στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής μάθησης
Περίληψη
Η πανδημία του COVID-19 προκάλεσε μια απότομη μετάβαση στην ηλεκτρονική μάθηση, αποκαλύπτοντας ελλείψεις και προβλήματα σε υποδομές και διαθέσιμο υλικό, επηρεάζοντας αρνητικά την παιδαγωγική αξιοποίησή της. Η κοινωνική απομόνωση επέβαλε τη χρήση της τηλεκπαίδευσης, αυξάνοντας την ανάγκη αξιοποίησης λογισμικών και διαδικτυακών υποδομών εκτός σχολικών εργαστηρίων. Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό πρωτίστως την επιλογή Διαδικτυακών Εκπαιδευτικών Πόρων για την υποστήριξη μαθημάτων Πληροφορικής, όπως και την ανάπτυξη προτάσεων για την επέκταση του υπολογιστικού νέφους της εκπαίδευσης. Επιπλέον, διερευνά τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση των εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν ΔΕΠ, με ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση του Packet Tracer Anywhere, αξιοποιώντας το μοντέλο αποδοχής της τεχνολογίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η τεχνολογία του Υπολογιστικού Νέφους και οι Διαδικτυακοί Εκπαιδευτικοί Πόροι συμβάλλουν θετικά στην υποστήριξη της ψηφιακής εκπαίδευσης, προσφέροντας απρόσκοπτη μάθηση σε μεγάλο πλήθος μαθητών. Επιπλέον η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η πρόθεση των εκπαιδευτικών να υιοθετήσουν εκπαιδευτικούς ψηφιακούς πόρους επηρεάζεται θετικά από την αντιληπτή ευκολία χρήσης και τη χρησιμότητά τους. Τέλος, μέσω βιβλιογραφικής έρευνας, προτείνει μοντέλα ανάπτυξης και επέκτασης των υποδομών του Υπολογιστικού Νέφους, με στόχο την ενίσχυση της ηλεκτρονικής μάθησης, αποσκοπώντας στην αποφυγή κοινωνικών αποκλεισμών και τεχνολογικών δυσχερειών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μαγέτος Δ., Κοτσιφάκος Δ., & Δουληγέρης Χ. (2023). Διαδικτυακοί Εκπαιδευτικοί Πόροι για διδακτική αξιοποίηση στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής μάθησης. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 16(1-6), 91–110. https://doi.org/10.12681/thete.40006
- Ενότητα
- Articles