Μοντελοποίηση της δυναμικής δημιουργίας πρωτοτύπων στον σχεδιασμό σοβαρών παιχνιδιών


Σοφία Χατζηλεοντιάδου
Sofia Dias
Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης
Abstract

Η παρούσα εργασία παρουσιάζει το εννοιολογικό πλαίσιο 2D-ME, το οποίο παρέχει ένα εξηγήσιμο πεδίο το οποίο θα μπορούσε να εκφράσει τη δυναμική διαδικασία σχεδιασμού πρωτοτύπων εστιάζοντας στον σχεδιαστή σοβαρών παιχνιδιών. Ειδικότερα, περιγράφεται το πλαίσιο του 2D-ME, το οποίο συνδυάζει την Τεχνολογική-Παιδαγωγική-Γνώση Περιεχομένου προσαρμοσμένη για σοβαρά παιχνίδια (Games TPACK) με τη θεωρία της δραστηριότητας (Activity Theory), προκειμένου να παραχθούν δυναμικές κατασκευές που ενσωματώνουν τις οπτικές του σχεδιαστή του σοβαρού παιχνιδιού ως 1ου και 3ου προσώπου. Η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο κατασκευών χρησιμοποιείται ως μηχανή προσαρμογής κατά τη διαδικασία βελτιστοποίησης του πρωτοτύπου ενός σοβαρού παιχνιδιού, ώστε μέσα από την παραγωγή διαδοχικών εκδόσεων, το τελευταίο πρωτότυπο να συγκλίνει στην επιθυμητή αρχική ιδέα του σχεδιαστή για το σοβαρό παιχνίδι. Ένα πρωτόκολλο ΄εσωτερικής συνέντευξης΄ υποστηρίζει τη μεταγνωστική σκέψη του σχεδιαστή σε όλη τη διάρκεια βελτιστοποίησης. Εμπειρικά δεδομένα αναδεικνύουν τη συμβολή του πλαισίου 2D-ME στη μοντελοποίηση της δυναμικής δημιουργίας πρωτοτύπων στον σχεδιασμό σοβαρών παιχνιδιών.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
References
Bødker, S. (2009). Past experiences and recent challenges in participatory design research. In A. Sannino, H. Daniels & K.D. Gutiérrez (eds), Learning and Expanding with Activity Theory (p. 274-285). New York, NY, USA: Cambridge University Press.
Carvalho, M.B., Bellotti, F., Berta, R., De Gloria, A., Sedano, C.I., Hauge, J.B. et al. (2015). An activity theory-based model for serious games analysis and conceptual design. Computers & education, 87, 166-181.
Foster, A.N., Mishra, P., & Koehler, MJ. (2011). Digital game analysis: using the technological pedagogical content knowledge framework to determine the affordances of a game for learning. In M.S. Khine (ed). Learning to Play: Exploring the Future of Education with Video Games (p. 189-212). Bern, Switzerland: Peter Lang.
Hadjileontiadou, S., Dias, S.B., & Hadjileontiadis, L. (2023). A Conceptual Framework (2D-ME) for Explaining Self-first and Self-third Person Views of Prototyping Dynamics in Serious Games Design: Experimental Case Study. JMIR Serious Games, 11, e41824(1-17).
Hsu, C.Y., Liang, J.C., Chai, C., & Tsai, C.C. (2013). Exploring Preschool Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge of Educational Games. Journal of Educational Computing Research, 49(4), 461-479.
Hunicke, R., LeBlanc, M., & Zubek, R. (2004). MDA: A Formal Approach to Game Design and Game Research. In Proceedings of the AAAI Workshop on Challenges in Game Artificial Intelligence. San Jose, California: AAAI Press.
Kaptelinin, V. (2013). Activity theory. In M. Inoegaard, RF. Dam (eds), The Encyclopedia of Human-Computer Interaction (p. 53-59). 2nd edition. Hershey, PA, USA: Aarhus, DenmarK.
Kaptelinin, V., & Nardi BA. (1999). Macauley C. Methods and tools: the activity checklist: a tool for representing the “space” of context. Interact, 6(4), 27-39.
Kaptelinin, V., & Nardi, BA. (2006). Acting with Technology: Activity Theory and Interaction Design. Cambridge, MA, USA: MIT Press.
Koehler, M.J., & Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. In M.C. Herring, M.J. Koehler, & P. Mishra (eds), The AACTE Committee on Innovation and Technology. Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) for Educators (p. 3-30). New York, NY, USA: Routledge.
Koehler, M.J., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
Leontiev, A. (1978). Activities. Consciousness. Personality. Englewood Cliffs, NJ, USA: Prentice-Hall.
Leontiev, A.N. (1981). Problems of the Development of the Mind. Moscow, Russia: Progress
Mishra P, Koehler MJ. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a framework for teacher knowledge. Teach Coll Rec 108(6):1017-1054.
Stetsenko, A., & Arievitch, I.M. (2004). The Self in Cultural-Historical Activity Theory: Reclaiming the Unity of Social and Individual Dimensions of Human Development. Theory & Psychology, 14(4), 475-503.
Terpstra, M. (2015). TPACKtivity: An Activity-Theory Lens for Examining TPACK Development. In: Angeli, C., Valanides, N. (eds) Technological Pedagogical Content Knowledge. Springer, Boston, MA.
Willermark, S. (2017). Technological pedagogical and content knowledge: a review of empirical studies published from 2011 to 2016. Journal of Educational Computing Research, 56(3), 315-343.