Αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων σε φροντιστήρια με τη χρήση πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης
Abstract
Η παρούσα εργασία αφορά στη διερεύνηση των απόψεων φιλολόγων καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση (φροντιστήρια) σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης με αφορμή τις ανακατατάξεις που προκάλεσε η πανδημία της νόσου Covid-19. Αυτή η εκτεταμένη χρήση της τηλεδιάσκεψης σε συνδυασμό με τις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία δημιούργησαν την ανάγκη διερεύνησης ζητημάτων που αφορούσαν κυρίως στις νέες διδακτικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για τη σύγχρονη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων σε αντιπαραβολή με τη δια ζώσης, στην αποτίμηση των φιλόλογων γύρω από τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων εξ αποστάσεως σε σύγκριση με τη δια ζώσης στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και στους παράγοντες που επέτρεψαν την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των φιλολογικών μαθήματων μέσω της σύγχρονης τηλεδιάσκεψης. Για τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων. Το δείγμα αποτέλεσαν 11 καθηγήτριες φιλόλογοι. Από την επαγωγική ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης βρήκε τις περισσότερες χωρίς προηγούμενη εμπειρία, γεγονός που δυσκόλεψε το έργο τους. Παράγοντες όπως η σύνδεση του διαδικτύου, ο τεχνολογικός εξοπλισμός αλλά και η διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών επηρέασαν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας. Τέλος, η επιτακτική και όσο γίνεται άμεση επιμόρφωσή τους στη χρήση τόσο της πλατφόρμας όσο και των ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων αναδείχθηκε ως σχεδόν ομόφωνη ανάγκη.
Article Details
- How to Cite
-
Τσίκη Ε., Αρμακόλας Σ., & Αυγερινού Μ. Δ. (2023). Αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων σε φροντιστήρια με τη χρήση πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης. Themes in Science and Technology Education, 16(1-6), 77–90. https://doi.org/10.12681/thete.40005
- Section
- Articles