The Typography as narrative parameter of cinematic art
Abstract
The article explores how, through the rules and practices that govern graphic design on the one hand and cinema on the other, a composition of inventive, original, and structured audiovisual narrative can be created with the contribution of typography as a parameter of cinematic narration. The research was based on the limited semantic theories developed by the theorists of cinema and design, which refer to the relationship between text and image. These theories were analyzed through representative samples of the use of typographic elements in cinema in which typography was an active element of the narration, exploring the demonstrative and co-declarative meaning that emerges. In conclusion, the contribution of typographic composition in the context of a cinematic narrative is determined.
Article Details
- How to Cite
-
Kremida, E., Laskari, I., & Siakas, S. (2022). The Typography as narrative parameter of cinematic art. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 3(2). https://doi.org/10.12681/afiinmec.29786
- Section
- Theory
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.