H Η τυπογραφία ως αφηγηματική παράμετρος της κινηματογραφικής τέχνης


Ελένη Κρεμύδα
https://orcid.org/0000-0001-9954-6115
Ηρώ Λάσκαρη
Σπυρίδων Σιάκας
Resumen

Το άρθρο διερευνά τον τρόπο με τον οποίο, μέσω των κανόνων και των πρακτικών που διέπουν αφενός τη γραφιστική και αφετέρου τον κινηματογράφο, μπορεί να δημιουργηθεί μια σύνθεση ευρηματικής, πρωτότυπης αλλά και συγκροτημένης οπτικοακουστικής αφήγησης με την συμβολή της τυπογραφίας ως παράμετρο της κινηματογραφικής αφήγησης. Η έρευνα βασίστηκε στις σημειολογικές μελέτες που αναπτύχθηκαν από τους θεωρητικούς του κινηματογράφου αλλά και του σχεδιασμού και οι οποίες αναφέρονται στη σχέση κειμένου και εικόνας. Οι παραπάνω θεωρητικές θέσεις χρησιμοποιούνται ως εργαλείο για την ανάλυση αντιπροσωπευτικών δειγμάτων εφαρμογής της τυπογραφίας στον κινηματογράφο, προκειμένου να εντοπιστεί ο καταδηλωτικός και ο συμπαραδηλωτικός χαρακτήρας τους, τόσο σε επίπεδο μορφής όσο και περιεχομένου. Ολοκληρώνοντας, προσδιορίζεται η συνεισφορά της τυπογραφικής σύνθεσης στο πλαίσιο μιας κινηματογραφικής αφήγησης.

Article Details
  • Sección
  • Theory
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Citas
Barthes, R., & Howard, R. (1984). The Responsibility of Forms: Critical Essays on Music, Art, and Representation (English and French Edition) (1st ed.). Hill & Wang Pub.
Betancourt, M. (2017). Semiotics and Title Sequences: Text-Image Composites in Motion Graphics (1st ed.). Routledge.
Bowser, E. (1990). The Transformation of Cinema, 1907–1915 (History of the American Cinema) (1st ed.). Charles Scribner & Sons.
Chion, M., & Gorbman, C. (2017). Words on Screen (Film and Culture Series). Columbia University Press.
Dahlhaus, C., & Robinson, J. B. (1983). Foundations of Music History (Annotated ed.). Cambridge University Press.
Ford, S., Forlizzi, J., & Ishizaki, S. (1997). Kinetic typography. CHI ’97 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems Looking to the Future - CHI ’97, 269–270. https://doi.org/10.1145/1120212.1120387
Elliott, K. (2003). Rethinking the Novel/Film Debate (Reissue ed.). Cambridge University Press.
Gombrich, E. H. (1961). Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation. Princeton University Press.
King, E. (2004). Taking Credit: Film Title Sequences, 1955–1965. Victoria & Albert Royal College of Art.
Koffka, K. (1935). Principles of Gestalt Psychology (International Library of Psychology) by Kurt Koffka (1935–12-06). Routledge & Kegan Paul PLC.
McLuhan, M., & Lapham, L. H. (1994). Understanding Media: The Extensions of Man (Reprint ed.). The MIT Press.
Metz, C., & Taylor, M. (1990). Film Language: A Semiotics of the Cinema (Univ of Chicago ed.). University of Chicago Press.
Monaco, J. (2000). How to Read a Film: The World of Movies, Media, Multimedia: Language, History, Theory (3rd ed.). Oxford University Press.
Zagala, A. (2010, December 15). The Edges of Film. Senses of Cinema. http://www.sensesofcinema.com/2002/feature-articles/titles/
Artículos más leídos del mismo autor/a