Μνημοσύνη: Ένα μαθητικό ντοκιμαντέρ για την τοπική προφορική ιστορία


Δημοσιευμένα: Jun 4, 2021
Λέξεις-κλειδιά:
τοπική ιστορία προφορική ιστορία ψηφιακό ντοκιμαντέρ Μικρά Ασία
Γεώργιος Βασίλειος Θώδης
https://orcid.org/0000-0002-8193-6163
Ειρήνη Αρναούτη
https://orcid.org/0000-0002-0799-4250
Περίληψη

Κατά το Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2019-2020, υλοποιήθηκε στο Πρότυπο ΓΕ.Λ. Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης η παρούσα δράση, ως συνεργασία του καθηγητή Ιστορίας του τμήματος Β1 και της καθηγήτριας Αγγλικών, η οποία έχει εξειδίκευση στη χρήση και δημιουργία κινηματογράφου από μαθητικές ομάδες. Η δράση δημιουργίας ενός ψηφιακού ντοκιμαντέρ για την προφορική ιστορία με θέμα τον Ελληνισμό της Μικράς Ασίας υλοποιήθηκε με αφορμή τον διαγωνισμό της Εστίας Νέας Σμύρνης για το σχολικό έτος 2019-2020, «Μικρά Ασία Χαίρε!». Η συγκεκριμένη ομάδα εργάστηκε συνεργατικά, καθοδηγούμενη από τους καθηγητές της, με σκοπό τη μελέτη της τοπικής ιστορίας της Νέας Σμύρνης ως συνέχεια της ιστορίας της Σμύρνης, τη διενέργεια συνεντεύξεων και τη δημιουργία ενός δεκάλεπτου ψηφιακού ντοκιμαντέρ. Αυτή η δράση αποτελεί πρόταση για την υλοποίηση παρόμοιων δράσεων σε ποικίλα γνωστικά αντικείμενα στα σχολεία και τις δομές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Γεώργιος Βασίλειος Θώδης, Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Φιλόλογος (ΒΑ, MA)
Ειρήνη Αρναούτη, Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Καθηγήτρια Αγγλικών (ΒΑ, ΜΑ, ΜΑ, PhD)
Αναφορές
Arnaouti, E. (2017). The affective function of a Greek animation-making project. Journal of Media Practice, 18(2-3), 88-102.
Buckingham, D. (2003). Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge: Polity Press.
Burn, A. (2013). The kineikonic mode: Towards a multimodal approach to moving image media. National Centre for Research Methods, 3(13).
Burn, A. & Durran, J. (2007). Media Literacy in Schools: Practice, Production and Progression. London: Paul Chapman Publishing.
Goodman, S. (2003). Teaching Youth Media: A Critical Guide to Literacy, Video Production, and Social Change. New York: Teachers College Press.
Kukulska-Hulme, A. (2013). Mobile-Assisted Language Learning. In C. A. Chapelle (Εd.), The Encyclopedia of Applied Linguistics. Oxford: Blackwell Publishing Ltd.
Lange, P. & Ito, M. (2007). Creative Production. In M. Ito et al. (Eds.), Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out: Kids Living and Learning with New Media (pp. 243-293). Cambridge, Massachusetts & London, England: The MIT Press.
Stradling, R. (2001). Enseigner l’ Histoire de l’ Europe du 20e siècle. Strasbourg: Editions du Conseil de l’ Europe.
Θώδης, Γ. (2019). Η διδασκαλία της βυζαντινής ιστορίας μέσω της εικόνας. Ανοικτή Εκπαίδευση, 15 (1), 212-225.
Ματσαγγούρας, Η. (2000). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρης.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)