Ο Κινηματογράφος στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Θεωρητικό Πλαίσιο, Προκλήσεις και Πρακτικές Εφαρμογές


Δημοσιευμένα: Ιουν 11, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
κινηματογράφος πολυμεσική μάθηση εκπαιδευτικοί εκπαίδευση σινεμά πολυτροπικότητα
Γεώργιος Δημητριάδης
https://orcid.org/0009-0006-4769-657X
Περίληψη

Η εισαγωγή του κινηματογράφου στην εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο ως εργαλείο διδασκαλίας άλλων μαθημάτων όσο και ως αυτόνομο μάθημα, αντιμετωπίζει προκλήσεις, πολλές εκ των οποίων μπορούν να αντιμετωπιστούν με ένα συμπαγές θεωρητικό πλαίσιο το οποίο θα καθοδηγεί τον αρχικό σχεδιασμό της. Ένα τέτοιο πλαίσιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεκμηριωμένες προσεγγίσεις στις επιλογές ανάπτυξης των σχετικών δραστηριοτήτων, και κατά συνέπεια αφενός σε μεγαλύτερη στήριξη της αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση των δραστηριοτήτων αυτών σε πραγματικές συνθήκες, αφετέρου σε υλικό το οποίο θα είναι αποτελεσματικότερο σε σχέση με τους στόχους του αλλά και πιο αποδεκτό από τους/τις μαθητές/τριες. Συνεπώς, η υποστήριξη των εκπαιδευτικών θεωρείται βασική παράμετρος του σχεδιασμού αυτού καθώς αναμένεται να βελτιώσει και τη συνολική εμπειρία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η θεωρία της πολυμεσικής μάθησης (multimedia learning) παρουσιάζει στοιχεία τα οποία είναι συμβατά με τη χρήση κινηματογράφου στην εκπαίδευση και για το λόγο αυτό μπορεί να προσφέρει αρκετές βασικές θεωρητικές αρχές για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ο οποίες θα ενισχύουν τόσο τα κατά περίπτωση επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα όσο και την θετική εμπειρία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.