Ο Κινηματογράφος στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Θεωρητικό Πλαίσιο, Προκλήσεις και Πρακτικές Εφαρμογές
Abstract
Η εισαγωγή του κινηματογράφου στην εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο ως εργαλείο διδασκαλίας άλλων μαθημάτων όσο και ως αυτόνομο μάθημα, αντιμετωπίζει προκλήσεις, πολλές εκ των οποίων μπορούν να αντιμετωπιστούν με ένα συμπαγές θεωρητικό πλαίσιο το οποίο θα καθοδηγεί τον αρχικό σχεδιασμό της. Ένα τέτοιο πλαίσιο θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεκμηριωμένες προσεγγίσεις στις επιλογές ανάπτυξης των σχετικών δραστηριοτήτων, και κατά συνέπεια αφενός σε μεγαλύτερη στήριξη της αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών σχετικά με τη χρήση των δραστηριοτήτων αυτών σε πραγματικές συνθήκες, αφετέρου σε υλικό το οποίο θα είναι αποτελεσματικότερο σε σχέση με τους στόχους του αλλά και πιο αποδεκτό από τους/τις μαθητές/τριες. Συνεπώς, η υποστήριξη των εκπαιδευτικών θεωρείται βασική παράμετρος του σχεδιασμού αυτού καθώς αναμένεται να βελτιώσει και τη συνολική εμπειρία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η θεωρία της πολυμεσικής μάθησης (multimedia learning) παρουσιάζει στοιχεία τα οποία είναι συμβατά με τη χρήση κινηματογράφου στην εκπαίδευση και για το λόγο αυτό μπορεί να προσφέρει αρκετές βασικές θεωρητικές αρχές για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων ο οποίες θα ενισχύουν τόσο τα κατά περίπτωση επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα όσο και την θετική εμπειρία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
Article Details
- Come citare
-
Δημητριάδης Γ. (2025). Ο Κινηματογράφος στην Εκπαιδευτική Διαδικασία:: Θεωρητικό Πλαίσιο, Προκλήσεις και Πρακτικές Εφαρμογές. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 6(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.40655
- Fascicolo
- V. 6 N. 1 (2025): main issue
- Sezione
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.