The Use of Animation and Augmented Reality in Teaching Computer Programming
Abstract
This paper presents the main difficulties in learning computer programming faced by primary and secondary education students and examines whether Augmented Reality (AR) and animation can contribute to more effective teaching of this subject. The benefits of AR and animation in learning programming are presented and analyzed, and an overview of related applications developed in recent years is provided, as evidenced by the literature. Finally, conclusions are drawn, and suggestions for future research in this specific field are made.
Article Details
- Come citare
-
Margaritis, G., & Σιάκας Σ. (2024). The Use of Animation and Augmented Reality in Teaching Computer Programming. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 5(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.38082
- Fascicolo
- V. 5 N. 1 (2024): main issue
- Sezione
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.