Αξιολόγηση της ετοιμότητας των Ελληνίδων Νηπιαγωγών να υλοποιήσουν προγράμματα STEM
Περίληψη
Η εκπαίδευση STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση μάθησης που στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων της καθημερινής ζωής από τους μαθητές. Η παρούσα έρευνα μελετά τη στάση και την ετοιμότητα των Ελληνίδων Νηπιαγωγών να εφαρμόσουν τη νέα αυτή εκπαιδευτική πρακτική μέσα στην τάξη. Συμμετείχαν 56 Νηπιαγωγοί και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε προσαρμοσμένο ερωτηματολόγιο 9-βάθμιας κλίμακας, που αφορά 6 διαστάσεις και συγκεκριμένα: τη Γνωστική και Συναισθηματική Ετοιμότητα, την Αυτο-αποτελεσματικότητα, τη Δέσμευση, τη Στάση απέναντι στο STEM και τη διδασκαλία. Κατά την επεξεργασία των δεδομένων, εφαρμόστηκαν μέθοδοι επαγωγικής στατιστικής, ώστε να προσδιοριστεί η επίδραση των ατομικών διαφορών στις εξεταζόμενες διαστάσεις και παρατηρήθηκε στατιστικώς σημαντική επίδραση της επιμόρφωσης και των ετών προϋπηρεσίας στη συνολική ετοιμότητα των Νηπιαγωγών στο STEM. Τέλος, διαπιστώθηκε ότι η Στάση τους απέναντι στο STEM μπορεί να προβλεφθεί από τους παράγοντες γνωστικής και συναισθηματικής ετοιμότητας με τον δεύτερο παράγοντα να έχει την ισχυρότερη επίδραση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Παπαγιαννοπούλου Θ., & Βαϊοπούλου Γ. (2023). Αξιολόγηση της ετοιμότητας των Ελληνίδων Νηπιαγωγών να υλοποιήσουν προγράμματα STEM. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 3(2), 43–68. https://doi.org/10.12681/riste.34424
- Ενότητα
- Άρθρο Ερευνητικό
Οι συγγραφείς διατηρούν τα πνευματικά δικαιώματα και παρέχουν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης μαζί με την αδειοδότηση της εργασίας με CC-BY-NC-SA, που επιτρέπει σε άλλους να μοιράζονται αυτή την εργασία με αναγνώριση του συγγραφικού δικαιώματος και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.