Η συμβουλευτική γονέων και αδερφών των παιδιών με ειδικές ανάγκες


Δημοσιευμένα: Jan 26, 2025
Ευγενία Μπαζάνη
Περίληψη

Είναι γενικά παραδεκτό πως η οικογένεια πάντα υπήρξε η κύρια πηγή φροντίδας για τα μέλη της που μειονεκτούν και οι γονείς παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανατροφή και φροντίδα των παιδιών που πάσχουν από κάποια μειονεξία. Τα τελευταία χρόνια οι στάσεις απέναντι στους γονείς και η φύση των σχέσεων ανάμεσα στους γονείς και τους ειδικούς έχουν αλλάξει και αναγνωρίζεται πια οι γονείς ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στον προγραμματισμό και στην αντιμετώπιση των αναγκών των παιδιών τους. Οι αλλαγές αυτές ήταν αποτέλεσμα των στάσεων της κοινωνίας απέναντι στα παιδιά και τις ανάγκες τους, των τάσεων προς την παροχή φροντίδας μέσα στα πλαίσια της κοινότητας και των ισχυρών πιέσεων που άσκησαν οι ίδιοι οι γονείς για ν’ αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των παιδιών τους. Έτσι, ενώ σε ορισμένες χώρες υπάρχει οργανωμένη και συστηματική παροχή υπηρεσιών, στις περισσότερες περιπτώσεις η παροχή είναι σποραδική και ασυντόνιστη και σε πολλά μέρη του κόσμου ανύπαρκτη. Παρόλο αυτά έχει αναγνωριστεί η ανάγκη παροχής ολοκληρωμένων, συντονισμένων και
συνεχών υπηρεσιών στα μειονεκτικά παιδιά και στις οικογένειές τους. Σήμερα, τονίζεται η εκπαίδευση των μειονεκτικών παιδιών και η παροχή βοήθειας για να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα συμπεριφοράς και οποιαδήποτε άλλα προβλήματα, ώστε να μπορέσουν να ζήσουν όσο το δυνατό πιο ικανοποιητικά. Χρειάζεται λοιπόν, μία προσέγγιση που ούτε θα αγνοεί τελείως τους γονείς, ούτε θα έχει υπερβολικές απαιτήσεις από αυτούς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καλαντζή – Αζίζι, Α. (1999) Εφαρμοσμένη κλινική ψυχολογία στο χώρο του σχολείου, έκδ. 8η
, Αθήνα:
Ελληνικά Γράμματα.
Κρουσταλλάκης, Γ. (1998) Παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες, γ’ εκδ., Αθήνα: αυτοέκδοση.
Μανωλόπουλος, Σ. Σύγχρονα Θέματα Παιδοψυχιατρικής, τ. Γ’, Αθήνα: Καστανιώτη.
Πολυχρονοπούλου, Σ. – Ζαχαρογεώργα (1995) Παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες, Αθήνα:
αυτοέκδοση.
Χρηστάκης, Κ. (2000) Ιδιαίτερες δυσκολίες και ανάγκες στο Δημοτικό Σχολείο, Αθήνα: Εκπαιδευτικών
«Περιβολάκι» και Ατραπός.
Stones, E. (1978) Εισαγωγή στην παιδαγωγική ψυχολογία, Αθήνα: Γρηγόρη.