Εργαστήριο Φιλαναγνωσίας: «Ένας κόσμος στα πόδια μου»


Δημοσιευμένα: Jan 26, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
φιλαναγνωσία Βιβλιοθήκη Beebot Παιδί
Γεωργία Τζήλου
Έλενα Καλαφάτη
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται ο σχεδιασμός, η πραγματοποίηση και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων ενός εργαστηρίου, που έλαβε χώρα στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας, κατά το Γ΄ τρίμηνο του έτους 2023-2024, στο πλαίσιο της Καλοκαιρινής Εκστρατείας Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος με τίτλο «Από τη γη στον ουρανό, μαθαίνω, σκέφτομαι, ζω…». Το εργαστήριο περιλαμβάνει μία σειρά από δραστηριότητες προσφέροντας στα παιδιά μια μοναδική ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ποικίλες δραστηριότητες φιλαναγνωσίας και δημιουργικής μάθησης.
Σκοπός είναι η διαμόρφωση ενός μαθησιακού περιβάλλοντος ανοιχτού και ευέλικτου με εκπαιδευτικές πρακτικές και ιδέες για την επιλογή ή και τον σχεδιασμό υλικού, προς αξιοποίηση, κατά το δυνατόν στο πλαίσιο της Βιβλιοθήκης. Τα αποτελέσματα από την πραγματοποίηση του εν λόγω εκπαιδευτικού εργαστηρίου ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για μελλοντικές και ανάλογες δράσεις, γι’ αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει αφόρμηση για την ένταξη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας ανάλογων εκπαιδευτικών δράσεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βασιλείου, Μ. (2020). Πολιτιστική παιδεία και βιβλιοθήκες: Η περίπτωση της φυλλαναγνωσίας.
Θεσσαλονίκη: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις.
Γιαννικοπούλου, Α. (1998). Από την προανάγνωση στην ανάγνωση, Οδηγός για γονείς και
εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Καστανιώτης.
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας: https://kalamata.publiclibrary.gr/
Μαραγκουδάκη, Ε. (1994). Σχολικός χρόνος, ελεύθερος χρόνος και φιλαναγνωσία. Φιλαναγνωσία και
Παιδική Λογοτεχνία, (σσ. 31-45). Αθήνα: Δελφίνι.
Ματσαγγούρας, Η. (2004). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Για το καθημερινό μάθημα και
τα προγράμματα του ολοήμερου σχολείου, τα περιβαλλοντικά, τα πολιτιστικά και τα ευρωπαϊκής
συνεργασίας. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2021). Οδηγός νηπιαγωγού -
Υποστηρικτικό υλικό. Πυξίδα: Θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο-Διδακτικοί σχεδιασμοί. Στο πλαίσιο της
Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας
και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542.
Πεντέρη, Ε., Χλαπάνα, Ε., Μέλλιου, Κ., Φιλιππίδη, Α., & Μαρινάτου, Θ. (2021). Πρόγραμμα σπουδών για
την προσχολική εκπαίδευση. Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και
Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS
Ανακτήθηκε 20 Δεκεμβρίου, 2022 από https://ean.auth.gr/wpcontent/uploads/2021/11/programma_spoudwn_2021.pdf
Smith, J. (2021). The Role of Libraries in Promoting Free Reading. Cambridge: Cambridge University
Press.Smith, L., & Elkins, T. (2020). Engaging Young Readers: The Role of Volunteers in Promoting a Love for
Reading. Journal of Youth Services in Libraries, 33(1), 15-23.
Τζήλου, Γ., Καϊλάρη, Φ., Νινιού, Σ. & Ταμπουλίδης, Κ. (2021). Η παιδαγωγική αξιοποίηση του παραμυθιού
Γλαύκος και Ίρις. Στο Α. Λούβρης και Ν. Τζιμόπουλος (Επιμ.), 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning «Αξιοποίηση
των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», 19-21 Νοεμβρίου 2021. Διαδικτυακά. Ανακτήθηκε 15
Τζήλου, Γ. (2018). Συνεργατική Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Α/θμια Εκπαίδευση μέσα από
μια έρευνα-δράση με θέμα «Η διδακτική των μαθηματικών μέσω της Τέχνης με τη χρήση των νέων
ψηφιακών τεχνολογιών». Διπλωματική εργασία. Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα
Healy, M. (2019). Browsing in the Digital Age: A New Paradigm for Reading. New York: Springer