H «κουκλοποιία» και το κουκλοθέατρο σαν εργαλείο στην εκπαίδευση και τη ψυχοθεραπεία


Georgia Tzilou
Abstract

Το άρθρο παρουσιάζει  τα οφέλη της κουκλοποιίας και κατά
πόσο μπορεί ο ενήλικας, με εργαλείο το κουκλοθέατρο, να βοηθήσει στην επίλυση ή στην
ανακούφιση κάποιων προβλημάτων των παιδιών, που μπορεί να προκύψουν είτε από λόγους
υγείας, είτε από μαθησιακές δυσκολίες.

Article Details
  • Section
  • Άρθρα
Downloads
Download data is not yet available.
References
Crosby,J.W. (2011). Test review: F. M. Gresham & S. N. Elliott social skills
improvement system rating scales. Minneapolis, MN: NCS Pearson, 2008. Journal of
Psychoeducational Assessment, 29(3).
Feen-CalliganHolly, Mclntyre Barbara, Sands-Goldstein Margaret, Art Therapy
Applications of Dolls in greif recovery, identity, and community service, Journal of the
American Art Therapy Association, 2009.
Jennings Sue, Creative Puppetry with children and adults, (Speechmark,
.
Makridakis, M. (2006). More than just puppets: An intervieiv with Lani Gerity of
[audio recording]. Retrieved .Seprember 29, 2009, from
Oroyan, S. (1997). Anatomy of a doll: the fabric sculptor’s handbook, C&T
Publishing.
Whitney, T. (1999). Kids like us: Using persona dolls in the classroom,
Beltsville, Gryphon House.