Διδακτικό σενάριο στη Στ΄ τάξη στα Φυσικά: «Οικοσυστήματα»


Γεωργία Κούρου
Abstract

Το σενάριο αυτό δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της διδασκαλίας της ενότητας «Οικοσυστήματα»  στο μάθημα της Φυσικής στην Στ΄ τάξη. Περιγράφει με λεπτομέρειες τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Παρουσιάζεται η πορεία της σύνταξής του από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας δημιουργίας του, μέχρι την τελική του ολοκλήρωση και τεκμηριώνονται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και οι επιλογές αναφορικά με τη χρήση των ΤΠΕ. Το σενάριο αυτό σχεδιάστηκε για να υλοποιηθεί μέσα σε μία διδακτική ώρα. Τέλος προϋπόθεση για την επιτυχή εφαρμογή του αποτελεί η εξοικείωση των μαθητών με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν διάφορες εφαρμογές των ηλεκτρονικών υπολογιστών καθώς και η άνεσή τους στη χρήση web2.0 εργαλείων.

Article Details
  • Section
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Downloads
Download data is not yet available.
References
Scheuermann, F. & Pedro, F. (2009). Assessing the effects of ICT in Education: Indicators, criteria and
benchmarks for international comparisons. JRC/European Commission and OECD.
Bernstein, B. (2000). Pedagogy, Symbolic Control and Identity(Revised Edition). New Yorkand Oxford:
Rowman & Littlefield Publishers.
Gillies, R.M., & Ashman, A. F. (2000).The Effects of Cooperative Learning on Students with Learning
Difficulties in theLower Elementary School.The Journal of Special Education, 34, (1), 19-27.
Johnson D.W., & Johnson R.T. (1986).Mainsteaming and Cooperative Learning Strategies, Exceptional
Children, 52, (6),553-661.
Kerski J. 2009.The Implementation and Effectiveness of GIS in Secondary Education: Geographic Information
Systems in Education. Germany: VDM Verlag.
Μυσερλή, Ρ. (2015). Η αξιοποίηση των ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο: Από τις θεωρίες μάθησης στις σύγχρονες
εκπαιδευτικές εφαρμογές. Στο Α. Λιονταράκης, Ιωανκεινμίδου, Σ., Μανούσου, Γ., Νιάρη, Μ., Χαρτοφύλακα, Τ.,
Παπαδημητρίου, Σ. (Επιμ.) Πρακτικά 8ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Τόμος
, Αρ. 2 Α (2015), 7-8 Νοεμβρίου 2015 (207-215). Αθήνα: Εκδόσεις Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως
Εκπαίδευσης