Οι πολιτικές ανταμοιβής των Εκπαιδευτικών με βάση την επίδοση των μαθητών/τριών τους (erformance-based pay).


ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ
Abstract

Μέσα από την βελτίωση της ποιότητας  του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε κράτος επιδιώκει τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών με απώτερο σκοπό να αξιοποιηθούν στο  έπακρο τα ταλέντα και οι ικανότητες τους  ώστε να βοηθήσουν στην ανάπτυξη και την ευημερία της κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν  την καρδιά των σχολείων και επομένως βρίσκονται  στο επίκεντρο κάθε προγράμματος σχολικής βελτίωσης. Για το λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτικές πολιτικές δίνουν μεγάλη σημασία στην βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών που διδάσκουν. Αυτό επιτυγχάνεται με την χορήγηση  κίνητρων για  συνεχή βελτίωση τα οποία εκτός από εσωτερικά είναι και εξωτερικά. Τα τελευταία χρόνια η ανταμοιβή των εκπαιδευτικών βασισμένη στην απόδοση των μαθητών σε τυποποιημένες δοκιμασίες αποτελεί κυρίαρχο θέμα για την αξιολόγηση και την επιβράβευση των καλύτερων εκπαιδευτικών, δημιουργώντας και εγείροντας αντιρρήσεις για την ορθότητά της. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας δείχνει ότι η επιστημονική κοινότητα είναι διχασμένη από τη χρήση των μαθητικών επιδόσεων για  την εξαγωγή συμπερασμάτων που αφορούν την  ποιότητα  των εκπαιδευτικών και παρόλο που η πρακτική αυτή θα παραμείνει δεν μπορεί να δώσει έγκυρα αποτελέσματα για την σχέση ποιότητας των εκπαιδευτικών και των επιδόσεων που πραγματοποιούν οι μαθητές.


 

Article Details
  • Section
  • Άρθρα
Downloads
Download data is not yet available.
References
OECD (2009), Evaluating and Rewarding the Quality of Teachers: International Practices, OECD Publishing,
Paris.
Lavy Victor (2007) Using Performance-Based Pay to Improve the Quality of Teachers
Murphy Richard (2013) What works best for teacher evaluation and appraisal
Wordlbank org -Breeding Mary, Béteille Tara and Evans David-(2021) Teacher Pay-forPerformance: What Works? Where? And How?
Economic Policy Institute (2010) Problems with the use of student test scores to evaluate teachers