Αναπαράσταση της Εκπαίδευσης με Μεθερμηνεία των Δεδομένων της Κρίσης Αξιών: Εννοιολόγηση των Δομών της Εκπαίδευσης από Νέους - Νέες στον Πολιτικό Χώρο της 'Χρυσής Αυγής'


Δημοσιευμένα: Jul 10, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Χρυσή Αυγή Εκπαίδευση Μαθητές Αξίες
Ευαγγελία Καλεράντε
Περίληψη

Στην έρευνα μας διερευνώνται οι απόψεις φοιτητών-φοιτητριών Παιδαγωγικών και Καθηγητικών Σχολών,  που πρόσκεινται στη «Χρυσή Αυγή», αναφορικά με την εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα τμήμα έρευνας που αποσπάται από μια συνολική διερεύνηση για ζητήματα εκπαίδευσης στον ακροδεξιό χώρο και ειδικότερα στο κοινοβουλευτικό κόμμα της «Χρυσής Αυγής».

Με ημι-δομημένες συνεντεύξεις αναζητήσαμε τις εκπαιδευτικές θέσεις  μελών της «Χρυσής Αυγής» για τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Εστιάζουμε στην ανάδυση του σύνθετου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, που απαρτίζεται από συστήματα, φορείς, νομοθεσία και εκπαιδευτική πράξη, όπως ερμηνεύεται από τους ίδιους. Η επιλογή του δείγματος μας έδωσε τη δυνατότητα να εξετάσουμε το πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο που σχηματοποιούν για  την εκπαίδευση και ιδιαίτερα για ζητήματα, όπως η αυτοπραγμάτωση των ατόμων μέσω της εκπαίδευσης, η εκπαίδευση ως κοινωνική διευθέτηση, οι δομές  ευκαιρίας, η αναπαραγωγή των κοινωνικών τάξεων και η κοινωνική κινητικότητα. Αξιολογήσαμε τις απόψεις για θέματα παιδείας συνδυαστικά με τις θέσεις για την πολιτική κατάσταση συνυφασμένη με την νοηματοδότηση της κρίσης.  Η εμπειρία του δείγματος από το χώρο της εκπαίδευσης- συνδυαστικά με την ένταξη τους στην κατηγορία νέος-νέα και η ενεργή δράση τους στον πολιτικό χώρο της άκρας δεξιάς- ενεργοποίησαν, μέσα από το γλωσσικό κώδικα, την εκτύλιξη των διαμορφούμενων πεποιθήσεων της σύνθετης «αλήθειας» τους, που τελικά απενοχοποιεί και την ίδια την ένταξη τους  στο ακραίο δεξιό μόρφωμα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ευαγγελία Καλεράντε, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Αναφορές
Adorno, T.W., Frenkel-Brunswik, E., Levinson, D.J. and Sanford, R.N. (1950). The authoritarian personality, New York: Norton.
Bailer, B., Boros, T., Botsch, G., Carlsson, Y., Chiarini, R., Cinpoeş, R., Γεωργιάδου, B. etc. (2014). Ο δεξιός εξτρεμισμός στην Ευρώπη. Αθήνα: Πόλις.
Buelens, F. (2000). Globalisation and the Nation-State, U.K: Edward Elgar Pub.
Γεωργιάδου, Β. (2008). Η άκρα δεξιά και οι συνέπειες της συναίνεσης. Αθήνα: Καστανιώτη.
Chapoutot, J. (μτφρ. Καράμπελας, Γ.) (2012). Ο εθνικοσοσιαλισμός και η αρχαιότητα, Αθήνα: Πόλις.
Della Porta, D. and Diani, M. (2006). Social Movements, USA: Blackwell.
Della Porta, D. (2006). Social Movements, Political Violence, and the State: A Comparative Analysis of Italy and Germany, Cambridge: University Press.
Della Porta, D. and Keating, M. (2008). Approaches and Methodologies in the Social Sciences: A Pluralist Perspective, Cambridge: University Press.
Denoncy, J.P. and Dru, V. (μτφρ. Γούλα Κ.) (2011). Ο αυταρχισμός, Αθήνα: Πεδίο.
Edenson, T. (2002). National Identity, Popular Culture and Everyday Life, Oxford: Cowley
Έλληνας, Α. (2012). Τα μέσα ενημέρωσης και η άκρα δεξιά στη δυτική Ευρώπη Παίζοντας το χαρτί του εθνικισμού, Αθήνα: Επίκεντρο.
Green, J. and Thorogood, N. (2008). Qualitative Methods for Health Research, London: SAGE
Hennick, M. and Hutter, I. (2010). Qualitative Research Methods, London: SAGE
Johnson, D. and Potok, M. (2012). Right-Wing Resurgence: How a Domestic Terrorist Threat is Being Ignored, Lanham: Rowman & Littlefield Publishers.
Καλεράντε, Ε. (2012). «Η διαλεκτική των εκπαιδευτικών αλλαγών: Η περίπτωση της πολιτικής βούλησης στη νομοθετική ρύθμιση του μονοτονικού συστήματος», 6o Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας Εκπαίδευσης «Ελληνική γλώσσα και εκπαίδευση» (30 Σεπτεμβρίου & 1-2 Οκτωβρίου 2011). (Πρακτικά με Κριτές), 758-771.
Καλεράντε, E. (2013a). «Η αφήγηση για τη διαφοροποιημένη διαδικασία κατασκευής και ρύθμισης της αρσενικής και θηλυκής ταυτότητας στο ακροδεξιό κόμμα της «Χρυσής Αυγής» : Παραδοσιακές φόρμες μιας πολιτιστικής επιτέλεσης», Στη δίνη της ελληνικής κρίσης. Κόμματα, θεσμοί, πολιτική, ιδεολογίες. Πάντειο Πανεπιστήμιο, Κέντρο Πολιτικών Ερευνών, 14-15 Ιανουαρίου 2013.
Kalerante, E. (2013b). The Youngsters’ participation in extreme right political parties in Greece: The case of students supporters of “Chrisi Avgi”. American Journal of Educational Research, Vol. 1, No. 6, pp. 199-204.
Kalerante, E. (2013c). “Extreme Right Political Discourse and its Educational Dimensions as they are Projected in the Formal Form of the Greek Extreme Right Political Party of “Chrisi Avgi” in International Academic Conference on Social Sciences, IACSS, Conference Proceedings, 2013, 88-94.
Kalerante, E. (2014). ChrissiAvgis’ Stand on Education: a Case Study of the far Right Wing Party’s Political Gazette in International Journal of Humanities and Social Science Vol. 4, No. 7(1); May 2014, pp. 94-101
Kerr, P. (1994). Berlin Noir: March Violets: The Pale Criminal: A German Requiem, USA: Penguin Group.
Κουσουμβρής, Χ. (2004). Γκρεμίζοντας τον μύθο της Χρυσής Αυγής, Αθήνα: Έρεβος.
Κουτσούκου, Φ. (2008). Die deutsche Kulturpolitik in Griechenland in der Zeit des Nationalsozialismus 1933-1944, Berlin: Μetropol.
Λάρσον, Ε. (2011). Στον κήπο με τα θηρία, Αθήνα: Μεταίχμιο.
Leis, M. (μτφρ. Αβραμίδου Ι.) (2011). Λένι Ρίφενσταλ. Η δύναμη της θέλησης, Αθήνα: Μελάνι.
May, S., Modood, T. and Squires, J. (2004). Ethnicity, Nationalism, and Minority Right, Cambridge: Cambridge University Press.
Milza, P. (2004). Οι μελανοχίτωνες της Ευρώπης. Η ευρωπαϊκή ακροδεξιά από το 1945 μέχρι σήμερα, Αθήνα: Scripta.
Mudde, C. (2007). Populist Radical Right Parties in Europe, Cambridge: Cambridge University Press.
Norris, P. (2005). Radical Right: Voters and Parties in the Electoral Market, Cambridge: Cambridge University Press.
Passmore, K. (2002). Fascism: A Very Short Introduction, Cambridge: Cambridge University Press.
Patton, M. (2011). Qualitative Research & Evaluation Methods, London: Sage.
Πίττας, Κ. (2011). Η φασιστική απειλή και η πάλη για να την τσακίσουμε, Αθήνα: Μαρξιστικό Βιβλιοπωλείο.
Renton, D. (2001). This Rough Game: Fascism and Anti-Fascism, United Kingdom: Sutton Publishing.
Russell, J. and Cohn, R. (2012). Hate group. Book on demand Ltd.
Sontag, S. (μτφρ Λυκιαρδόπουλος, Γ.) (2010). Η γοητεία του φασισμού, Αθήνα: Ύψιλον.
Sunic, T., Benoist, A. & Gottfried, P. (2011). Against Democracy and Equality: The European New Right, California: Noontide.
Tacchi, F. (2007). Φασισμός: Όλη η ιστορική πορεία με φωτογραφίες και ντοκουμέντα, Αθήνα: Modern Times.
Τσιράς, Σ. (2012). Έθνος και ΛΑ.Ο.Σ Νέα άκρα δεξιά και λαϊκισμός, Αθήνα: Επίκεντρο.
Ψαρράς, Δ. (2010). Το κρυφό χέρι του Καρατζαφέρη Η τηλεοπτική αναγέννηση της ελληνικής Ακροδεξιάς, Αθήνα: Αλεξάνδρεια.
Wodak, R., Cillia, R., Reisigl, M. and Liebhart, K. (2009). The Discursive Construction of National Identity. Edinburgh: University Press.
Wolin, R. (2007). Η γοητεία του ανορθολογισμού Το ειδύλλιο της διανόησης με τον φασισμό: από τον Νίτσε στον μεταμοντερνισμό, Αθήνα: Πόλις.