Ικανοποίηση με τις Συνθήκες Εργασίας, Οργάνωση της Εργασίας και Γνώση, 1995-2010


Δημοσιευμένα: Ιουλ 10, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Συνθήκες Εργασίας Οργάνωση της Εργασίας European Working Conditions Survey
Σταύρος Γαβρόγλου
Περίληψη

Εξετάζονται τα δεδομένα των τεσσάρων τελευταίων κυμάτων (1995-2010) του European Working Conditions Survey που διενεργεί το European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions αναφορικά με την ικανοποίηση των εργαζομένων με τις συνθήκες εργασίας τους, στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ15). Διερευνώνται οι διαφορές μεταξύ χωρών αλλά και μεταξύ επιμέρους ομάδων απασχολούμενων. Διερευνάται η σχέση μεταξύ της ικανοποίησης με τις συνθήκες εργασίας και των διαρθρωτικών χαρακτηριστικών της απασχόλησης, καθώς και μεταξύ της ικανοποίησης και των διαφορετικών μορφών οργάνωσης της εργασίας. Αναδεικνύεται η ιδιαίτερη σημασία της εκμάθησης νέων πραγμάτων στη δουλειά για την ικανοποίηση με τις συνθήκες εργασίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Σταύρος Γαβρόγλου, Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού
Ερευνητής, ΕΙΕΑΔ
Αναφορές
Βιβλιογραφία
Ξενόγλωσση βιβλιογραφία
Appelbaum, E., Bailey, T., Berg, P. and Kalleberg, A.L. (eds.) (2000). Manufacturing
Manufacturing Advantage: Why High-Performance Work Systems Pay Off. Ithaca: Cornell University Press.
Arundel, A., Lorenz, E., Lundvall, B.-A. and Valeyre, A. (2006). “The organisation of
work and innovative performance: a comparison of the EU-15”, DRUID Working Paper No 06-14, Copenhagen.
Blanchflower, D.G. and Oswald, A.J. (1999). “Well-being, insecurity and the decline
of American job satisfaction”, Working Paper, Dartmouth College, Hanover, NH, available at: http://www.dartmouth.edu/~blnchflr/papers/JobSat.pdf.
Clark, A.E. (2001). “What Really Matters In a Job? Hedonic Measurement Using Quit
Data.” Labour Economics 8(2): 223-242.
D’Addio, A.C., Eriksson, T. and Frijters, P. (2003). An analysis of the determinants of
job satisfaction when individuals’ baseline satisfaction levels may differ , Centre for Applied Microeconometrics (CAM), Department of Economics, University of Copenhagen, 16, 2003, διαθέσιμο στο: http://www.econ.ku.dk/CAM/Files/workingpapers/2003/2003-16.pdf.
De Witte, H. (1999). “Job insecurity and psychological well-being: A review of the
literature and exploration of some unresolved issues,” European Journal of Work and Organizational Psychology, 8(2), 155-177.
Diaz-Serrano, L. and Cabral Vieira, J.A. (2005). Low pay, higher pay and job
satisfaction within the European Union: Empirical evidence from fourteen countries , IZA Discussion Papers No. 1558, Institute for the Study of Labour (IZA), διαθέσιμο στο: http://ideas.repec.org/p/iza/izadps/dp1558.html.
Eurofound (2012). Fifth European Working Conditions Survey, Publications Office of
the European Union, Luxembourg, available on the internet at: http://www.eurofound.europa.eu/surveys/ewcs/2010/index.htm.
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions (2011).
European Working Conditions Survey – Mapping the Results, διατίθεται στο διαδίκτυο: http://www.eurofound.europa.eu/surveys/smt/ewcs/results.htm.
Flecker, J., Holtgrewe, U., Schönauer, A. & Gavroglou, S. (2009). Value chain restructuring and company strategies to reach flexibility Leuven: HIVA.
Green, F. and Tsitsianis, N. (2005). “An investigation of national trends in job satisfaction in Britain and Germany,” British Journal of Industrial Relations 43, no. 3:401-429.
Hamermesh, D. S. (2001). “The Changing Distribution of Job Satisfaction,” Journal of Human Resources 36 (1): 1-30.
Lazonick, W. (1990). “Competitive Advantage on the Shop Floor”, Cambridge, Mass:
Harvard University Press.
Levy-Garboua, L. and Montmarquette, C. (1999). Reported Job Satisfaction: What Does It Mean?, Montreal: CIRANO, University of Montreal.
Lindbeck, A. and Snower, D.J. (2000). “Multitask learning and the reorganization of work: From tayloristic to holistic organization”, Journal of Labor Economics, vol. 18, no.3, July, pp. 353-76.
Llorente, R.M.B. and Macías, E.F. (2003). Job satisfaction as an indicator of the quality of work, Department of Applied Economics, University of Salamanca, available at: http://web.usal.es/~efm/jse.pdf.
Lundvall, B.-A. and Lorenz, E. (2006). “Welfare and Learning in Europe—How to Revitalize the Lisbon Process and Break the Stalemate,” in Lorenz and Lundvall (eds.), How Europe's Economies Learn: Coordinating Competing Models, Oxford: Oxford University Press.
Muňoz de Bustillo, R. and Fernandez-Macias, E. (2005). “Job satisfaction as an indicator of the quality of work,” The Journal of Socio-Economics 34, 656–673, available at http://web.usal.es/~bustillo/job%20satisfaction.pdf.
Ελληνόγλωσση βιβλιογραφία
Γαβρόγλου, Σ. (2008). Όψεις ευελιξίας στην Ελλάδα και την Ευρώπη, Αθήνα: ΠΑΕΠ.
Πετράκη, Γ. (2007). Οι νέες μορφές οργάνωσης της εργασίας, Αθήνα: Gutenberg.