GEOSCIENCES IN THE CURICULLA AND STUDENTS BOOKS IN SECONDARY EDUCATION


Γ. Φέρμελη
Α. Μαρκοπούλου-Διακαντώνη
Abstract

Geology does not exist, from 1997, as an independent discipline in greek secondary education. Geological subjects included in curriculum of "Geology-Geography" lesson in 1s t and 2n d grades of Junior High School as well geological issues included in optional lessons in 2n d grade of Lyceum "Issues of Environmental studies" and "Natural resources management". There are three ways to introduce geosciences in Greek educational system: a)Through "Geology- geography" lesson and cross-thematic projects that suggested from cross-thematic curriculum and «Flexible zone» in Junior High School, b)Through optional lessons in 2n d grade of Lyceum "Issues of Environmental studies" and "Natural resources management", and c)Through Environmental education projects in Junior High School and Lyceum.

Article Details
  • Section
  • Geosciences in Education and Geosites
Downloads
Download data is not yet available.
References
Αθανασάκης Α., Κουσουρής Θ., & Κονταράτος Σ., 1995. Οικολογία και Περιβάλλον, Αθήνα, ΟΕΔΒ, 307σ.
Αθανασάκης Α., Κουσουρής Θ., & Κονταράτος Σ., 1998. Αρχές περιβαλλοντικών επιστημών, Αθήνα, ΟΕΔΒ, 268σ.
Βούτσινος Γ., Κοσμάς Κ., Καλκάνης Γ. & Σούτσας Κ., 1998. Διαχείριση φυσικών πόρων, Αθήνα, ΟΕΔΒ, 255σ.
Καράμπατσα Α., Κλωνάρη Αικ., Κουτσόπουλος Κ., Μαράκη Κ. & Τσουνάκος Θ., 1997. Γεωγραφία Α' Γυμνασίου, Αθήνα, ΟΕΔΒ, 175σ.
Καράμπατσα Α., Κλωνάρη Αικ., Κουτσόπουλος Κ. & Τσουνάκος Θ., 1998. Γεωγραφία Β' Γυμνασίου, Αθήνα, ΟΕΔΒ, 213σ.
ΥΠΕΠΟ-ΠΙ, 1998. Ενιαίο Λύκειο - Ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών-Η εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Αθήνα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 367σ.
ΥΠΕΠΟ-ΠΙ, 1999. Ενιαίο Λύκειο - Τεχνολογικά επαγγελματικά εκπαιδευτήρια-Το νομοθετικό πλαίσιο, Αθήνα, νΠαιδαγωγικό Ινστιτούτο, 271 σ.
ΦΕΚ:241τ. Α , 20-09-1996.
ΦΕΚ: 1540T. Α', 29-07-1999.
ΦΕΚ: 1366T. Β', 18-10-2001.
ΦΕΚ: 1375Τ. Β', 18-10-2001.
ΦΕΚ:304τ. Β', 13-3-2003.
ΦΕΚ: 1196T. Β', 26-8-2003.
Most read articles by the same author(s)