GIS as an educational tool: Mapping cultural sites in greek space-time


Δημοσιευμένα: Ιαν 24, 2013
Λέξεις-κλειδιά:
παλαιογεωγραφία γεωαρχαιολογία βάση δεδομένων εκπαίδευση
L. Galani
K. Theodorakopoulou
A. Skentos
G. Kritikos
K. Pavlopoulos
Περίληψη
Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι η χαρτογραφική παρουσίαση της πολιτιστικής διαδοχής στον ελληνικό χωρο-χρόνο που σχετίζεται με βασικές έννοιες της γεωγραφικής και ιστορικής εκπαίδευσης. Η παιδαγωγική αξία της μελέτης είναι η ανάπτυξη πέντε διακριτών δεξιότητων: της έννοιας του χρόνου-κλίμακας, της ιστορικής και γεωγραφικής κατανόησης, της χωρικής ανάλυσης και ερμηνείας, της ικανότητας διεξαγωγής γεω-ιστορικής έρευνας, και της γεω-ιστορικής διαδικασίας λήψης αποφάσεων. Η μεθοδολογία βασίζεται στη βαθμονόμηση μιας σειράς κριτηρίων για κάθε πολιτιστική περιοχή που καλύπτει τα θέματα της οικονομίας, της γεωμορφολογίας, της κοινωνίας των πολιτών, της θρησκείας, της τέχνης και της επιστήμης. Η περαιτέρω ανάλυση αυτών των δεδομένων οδηγεί στη δημιουργία μιας γεω-βάσης. Οι παλαιογεωγραφικοί και ιστορικοί χάρτες των πολιτιστικών χώρων που προέρχονται από την γεωβάση παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις χρονικές και χωρικές μεταβολές. Ως αποτέλεσμα, οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναπτύξουν μια πολυδιάστατη και διεπιστημονική προσέγγιση, προκειμένου να ανακατασκευάσουν την εξέλιξη του τόπου.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Γεωεπιστήμες στην Εκπαίδευση και Γεώτοποι
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)