H συμβολή της συνέντευξης στη διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στις κρίσεις του 2023


Δημοσιευμένα: Jul 13, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων συνέντευξη τοπικά συμβούλια επιλογής
Γιάννης Ταταρίδης
https://orcid.org/0000-0002-3252-3098
Περίληψη

Μετά από τρεις ετήσιες παρατάσεις της θητείας των διευθυντών σχολικών μονάδων, το 2023 πραγματοποιήθηκε η διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, με βάση το ν.4823/2021, ο οποίος προβλέπει τέσσερα διαφορετικά κριτήρια: α) επιστημονική - παιδαγωγική συγκρότηση, β) διδακτική, συμβουλευτική-καθοδηγητική και διοικητική-υποστηρικτική εμπειρία,  γ) αξιολόγηση και  δ) προσωπικότητα και γενική συγκρότηση των υποψηφίων. Το τελευταίο κριτήρια αποτιμάται με τη διαδικασία της συνέντευξης των υποψηφίων από πενταμελές τοπικό συμβούλιο επιλογής το οποίο συγκροτείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία διερευνά τη συμβολή της συνέντευξης στη διαμόρφωση του τελικού αξιολογικού πίνακα υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων στις πέντε Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, επομένως συγκρίνει τη λειτουργία πέντε διαφορετικών τοπικών συμβουλίων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βιβλιογραφία (ελληνόγλωσση)
Αθανασιάδης, Χ. (1996). Οι επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης. Σύγχρονη Εκπαίδευση(90-91), σσ. 104-105.
Κελεσίδης Ε. Α. (2018). Ιστορική εξέλιξη των συστημάτων επιλογής στελεχών εκπαίδευσης κατά τη μεταπολίτευση. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 7(1), 81–99.
Μαδεμλής, Η. Α. (2014). Η επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων. Διεθνής εμπειρία και έρευνα πεδίου στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη.
Μελισσόπουλος, Σ. (2006). Η Επιλογή του Διευθυντή Σχολικής Μονάδας. Θεωρητική ανάλυση και εμπειρική διερεύνηση. Θεσσαλονίκη: Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη
Ουζούνης, Δ. (2018). Η συνέντευξη στην επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο (από το 1992 μέχρι το 2017): το παράδειγμα του Ν. Έβρου. (Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξανδρούπολη: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Θ.
Παπαδάκης, Θ. (2017). Η επιλογή του διευθυντή σχολικής μονάδας-Τάσεις και προοπτικές. Αλεξανδρούπολη: (Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία). Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Θ.
Παπαχρήστου, Μ. (2009). Θέλει "αρετή" και "γνώση" η ηγεσία. Διοικητική Ενημέρωση(49), σσ. 103-110.
Στραβάκου, Π., & Κουγιουρούκη, Μ. (2008). Η επιλογή του διευθυντή της σχολικής μονάδας από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών του νομού Έβρου. Παιδαγωγική Επιθεώρηση(45), σσ. 162-177.
Ταταρίδης, Ι. (2016). Διερεύνηση και κριτική θεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για την επιλογή και τοποθέτηση Διευθυντών σχολικών μονάδων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. (Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξανδρούπολη: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Θ.
Ταταρίδης, Ι., & Καραφύλλης, Α. (2021). Συγκριτική θεώρηση νομοθετημάτων της τελευταίας δεκαετίας (2010-2020) για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων. Κείμενα Παιδείας(2).
Τσόνιας, Σ. (2005). Επιλογή Στελεχών στην Εκπαίδευση. Συγκριτική προσέγγιση νόμων και Π.Δ. Αθήνα: Ομήγυρις.
Ματσαγγούρας, Η., Αντωνίου, Ι., Ρουσσάκης, Ι., Αποστολόπουλος, Κ., Γιαλλούση, Μ., Πήλιουρας, Π., . . . Κασούτας, Μ. (2020). Ετήσια Έκθεση 2020: Η Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης από το 1982 μέχρι Σήμερα. Το Θεσμικό Πλαίσιο και Περιπτώσεις Εφαρμογής του. Αθήνα: Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.
Βιβλιογραφία (ξενόγλωσση)
Muhlenbruck, T. M. (2001). Through the eyes of school personnel administrators: What matters in selecting elementary school principals. ProQuest Dissertations Publishing, Drake University.
Stravakou, P. (2019). Selecting school principals in Greece in the last fifteen years-A theoretical approach. Journal of Journal of Advances in Education and Philosophy,3(8), 277-282.
Δικτυογραφία
Αλλαγή στη σειρά επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης. Η επιλογή των διευθυντών των σχολικών μονάδων θα προηγηθεί αυτής των Συμβούλων Εκπαίδευσης. (30 Ιουλίου 2022). Ανάκτηση 12 Απριλίου 2023, από Δ.Δ.Ε. Φλώρινας: https://dide-new.flo.sch.gr/allagi-sti-seira-epilogis-ton-stelechon-ekpaidefsis/
Έργα και … ημέρες του τοπικού συμβουλίου επιλογής Έβρου. Τελικός πίνακας υποψηφίων διευθυντών ΔΔΕ Έβρου. Παρατηρήσεις! (2023, 11 Απριλίου 2023). Ανάκτηση 17 Απριλίου 2023 από https://agonsysp.blogspot.com/2023/04/blog-post_11.html
Πώς θα συγκροτηθούν τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής των Διευθυντών των Σχολικών Μονάδων. Κατά την πρώτη εφαρμογή του Νόμου για την επιλογή στελεχών της Εκπαίδευσης και χωρίς τη συμμετοχή των Συμβούλων Εκπαίδευσης. (30 Ιουλίου 2022). Ανάκτηση 12 Απριλίου 2023, από Δ.Δ.Ε. Φλώρινας: https://dide-new.flo.sch.gr/pos-tha-sygkrotithoun-ta-topika-symvoulia-epilogis-ton-diefthynton-ton-scholikon-monadon/
Νόμοι
Νόμος 3848/2010, ΦΕΚ 71/τ.Α΄/19-5-2010, «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις».
Νόμος 4327/2015, ΦΕΚ 50/τ.Α΄/14-5-2015, «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
Νόμος 4473/2017, ΦΕΚ 102/τ.Α΄/30-5-2017, «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης».
Νόμος 4547/2018, ΦΕΚ 78/τ.Α΄/12-6-2018, «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
Νόμος 4823/2021, ΦΕΚ 136/τ.Α΄/3-8-2021, «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
Νόμος 4964/2022, ΦΕΚ 150/τ.Α΄/30-7-2022, «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την προστασία του περιβάλλοντος και λοιπές διατάξεις».
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)