Πρόληψη της ανάρμοστης συμπεριφοράς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση - Απόψεις διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων


Δημοσιευμένα: Jan 2, 2025
Λέξεις-κλειδιά:
ανάρμοστη συμπεριφορά, νομοθετικό πλαίσιο, πρόληψη ανάρμοστης συμπεριφοράς, παιδαγωγικές συνεδριάσεις, σύλλογος διδασκόντων
Γεώργιος Λιγούδης
Μαρίνα Κουγιουρούκη
Περίληψη

Σκοπός της ποιοτικής αυτής μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων και των πρακτικών των διευθυντών σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τον τρόπο διαχείρισης των εκδηλώσεων ανάρμοστων συμπεριφορών στα σχολεία τους. Ειδικότερα, επιχειρείται η καταγραφή των μεθόδων που εφαρμόζουν οι διευθυντές για την πρόληψη των ανάρμοστων συμπεριφορών, η αξιολόγηση αυτών των μεθόδων και η συγκέντρωση προτάσεων για τη βελτίωση του σχετικού υφιστάμενου πλαισίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Οκτώβριος 2023 – Ιανουάριος 2024 με μεθοδολογικό εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη. Δέκα (10) διευθυντές/τριες σχολικών μονάδων του ν. Έβρου, τέσσερις (4) άνδρες και έξι (6) γυναίκες, συμμετείχαν στην έρευνά μας, τα αποτελέσματα της οποίας καταδεικνύουν ότι οι διευθυντές/τριες επιλέγουν την πρόληψη έναντι της αντιμετώπισης των ανάρμοστων συμπεριφορών. Αναδεικνύουν ως σημαντικούς πυλώνες εγκαθίδρυσης πρόληψης της ανάρμοστης συμπεριφοράς στο σχολείο τους την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ του σχολείου και των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών και την ενημέρωση του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας για προβλήματα που εντοπίζονται στη σχολική μονάδα μέσα από συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών στο πλαίσιο των παιδαγωγικών συνεδριάσεων του συλλόγου διδασκόντων, στα συμβούλια τμήματος αλλά και στις μαθητικές συνελεύσεις. Επίσης, αξιολογούν θετικά την παρουσία των Συμβούλων Σχολικής Ζωής, των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών που εργάζονται στα σχολεία τους καθώς και την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στους τρόπους διαχείρισης της ανάρμοστης συμπεριφοράς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)