Computational Philosophy as a Catalyst for Educational Innovation: A systematic review for Active Learning, Sustainability, and AI Integration
Περίληψη
Σε μια εποχή ταχύτατων τεχνολογικών εξελίξεων και διεπιστημονικών απαιτήσεων, η Υπολογιστική Φιλοσοφία προσφέρει μια μετασχηματιστική προσέγγιση για τον επαναπροσδιορισμό της εκπαίδευσης. Η παρούσα μελέτη διερευνά την ενσωμάτωσή της στην παιδαγωγική, τονίζοντας τη δυνατότητά της να ενισχύσει τις ενεργητικές μεθοδολογίες, να προάγει τη βιωσιμότητα στην εκπαίδευση και να ενσωματώσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI). Μέσω της αξιοποίησης της υπολογιστικής συλλογιστικής, του λογικού προγραμματισμού και των εφαρμογών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη, τη συνεργατική επίλυση προβλημάτων και την ηθική ευαισθητοποίηση. Πρακτικές εφαρμογές περιλαμβάνουν προσομοιώσεις ηθικών διλημμάτων, ανάλυση κειμένων με τη χρήση AI και υπολογιστικά μοντέλα για τη διαχείριση πόρων και τη λήψη περιβαλλοντικών αποφάσεων. Η Υπολογιστική Φιλοσοφία γεφυρώνει τη φιλοσοφία, την επιστήμη των υπολογιστών και τη βιωσιμότητα, επεκτείνοντας τα παιδαγωγικά θεμέλια και προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ επιστημονικών πεδίων. Αυτή η μελέτη εξετάζει τις θεωρητικές και πρακτικές συνεισφορές της, αντιμετωπίζοντας κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις για την προετοιμασία των μαθητών σε έναν διασυνδεδεμένο κόσμο. Υπογραμμίζει τη σημασία της ενσωμάτωσης της Υπολογιστικής Φιλοσοφίας στην εκπαιδευτική καινοτομία, εφοδιάζοντας τους μαθητές με τις δεξιότητες που απαιτούνται για την πλοήγηση στις ηθικές και τεχνολογικές πολυπλοκότητες της σύγχρονης εποχής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΜΕΤΑΞΟΥΔΗΣ Ε. (2025). Computational Philosophy as a Catalyst for Educational Innovation: A systematic review for Active Learning, Sustainability, and AI Integration. Κείμενα Παιδείας, (10), 85–97. https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.40464
- Τεύχος
- Αρ. 10 (2025)
- Ενότητα
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).