Κονστρουκτιβιστικό παράδειγμα έρευνας - αξιολόγησης του μεντορικού έργου


Published: Dec 16, 2024
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΡΙΒΟΠΟΥΛΟΣ
https://orcid.org/0000-0002-2899-7784
Abstract

Στο πλαίσιο της καθοδήγησης, από το μέντορα, του νεοεισερχόμενου στο επάγγελμα εκπαιδευτικού, ένα σχέδιο έρευνας - αξιολόγησης, που προτείνουμε στο άρθρο αυτό, μπορεί να φανεί χρήσιμο, ειδικά στην περίπτωση μαθημάτων των φυσικών επιστημών. Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα διδακτικού αντικειμένου το νόμο της υδροστατικής πίεσης, αναλύουμε τις φάσεις διεξαγωγής της διδασκαλίας η οποία αποσκοπεί στην καλλιέργεια της διδακτικής δεξιότητας της διερεύνησης. Προηγουμένως, έχουμε σκιαγραφήσει τα επιστημολογικά και μεθοδολογικά χαρακτηριστικά του κονστρουκτιβιστικού παραδείγματος έρευνας και αξιολόγησης του μεντορικού έργου, στο οποίο εντάσσεται η παρούσα μελέτη. Η προσέγγισή μας αυτή φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα οδικό χάρτη για το έργο της παιδαγωγικής και διδακτικής καθοδήγησης που επιτελεί ο μέντορας, τόσο κατά τη φάση της πρότυπης διδασκαλίας, που θα διεξάγει στην τάξη του παρόντος του μαθητευόμενου εκπαιδευτικού, όσο και κατά τη φάση της αξιολόγησης της διδασκαλίας του τελευταίου από το μέντορα.

Article Details
  • Section
  • Άρθρα
Downloads
Download data is not yet available.