Αντιδράσεις σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών στα πλαίσια της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1964 μέσα από τις στήλες των αναγνωστών του πολιτικού τύπου


Published: Dec 16, 2024
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΦΥΛΛΛΑΣ
Abstract

Στο άρθρο μας περιγράφουμε τις αντιδράσεις που προκάλεσε η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση
του 1964 ειδικά για το μάθημα των θρησκευτικών μέσα από τις στήλες των αναγνωστών των
πολιτικών εφημερίδων Η Εστία, Η Καθημερινή και Το Βήμα, κατά την περίοδο από τη
καλοκαίρι του 1964, όταν έφτασε για συζήτηση στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, έως και
την πτώση της κυβέρνησης Παπανδρέου ένα χρόνο μετά, τον Ιούλιο του 1965. Εξετάζουμε,
ειδικότερα τα επιχειρήματα που διατυπώνουν οι αναγνώστες των εφημερίδων μέσα στο
κοινωνικό και εκπαιδευτικό κλίμα της περιόδου. Οι προσεγγίσεις δείχνουν ότι στη δημόσια
κριτική για το μάθημα των θρησκευτικών είναι άτονα τα θεολογικά ή παιδαγωγικά κριτήρια.
Διατυπώνονται ατεκμηρίωτες γενικεύσεις ενώ κυριαρχούν εθνικές και κοινωνικές
ανασφάλειες

Article Details
  • Section
  • Άρθρα
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΦΥΛΛΛΑΣ

Ο Μιχάλης Φύλλας γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στο πρόγραμμα Σπουδές στην Ορθόδοξη Θεολογία του Ε.Α.Π. Είναι μεταπτυχιακός  φοιτητής στο πρόγραμμα Νεώτερη και Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία του Ε.Α.Π. Εργάζεται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Έχει πραγματοποιήσει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές και χωρίς κριτές: Μέντορας Ι.Ε.Π., Νέα Παιδεία, Ελληνική Περιοδική Έκδοση για τη Θρησκευτική Εκπαίδευση (ΕλΘΕ), Βυζαντινός Δόμος, Σύναξη, Θεατρογραφίες, Νέα Εστία, Θεσσαλικό Ημερολόγιο, Απόπλους, Ηπειρωτικό Ημερολόγιο, Λεσβιακά, Αιολικά Χρονικά, Δελτίον Σαμιακών Σπουδών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην ιστορία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, την πολιτική και κοινωνική ιστορία, την ιστορία και ιδεολογία του τύπου.