open, digital, online, education, distance education

Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις ταμπλέτες και η πρόθεση ενσωμάτωσης της χρήσης τους στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών


Δημοσιευμένα: Mar 23, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Ταμπλέτες Ενσωμάτωση Φυσικές Επιστήμες Αντιλήψεις εκπαιδευτικών
Κωνσταντίνος Ανδρεδάκης
https://orcid.org/0000-0003-2413-273X
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
https://orcid.org/0000-0002-9124-2245
Περίληψη

Η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία έχει ως βασικό μοχλό τον εκπαιδευτικό. Η παρούσα μελέτη έχει στόχο, μέσω ποσοτικής προσέγγισης, τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρησιμότητα και την ευκολία χρήσης των ταμπλετών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε), την αίσθηση αυτο-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ως προς την ενσωμάτωση της χρήσης των συσκευών στη διδασκαλία και τελικά την πρόθεσή τους να τις ενσωματώσουν. Από την ανάλυση των δεδομένων ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου προκύπτει ότι η πλειονότητα των συμμετεχόντων έχει αρκετά θετικές αντιλήψεις για τις ταμπλέτες. Πιστεύουν ότι θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στη μάθηση αλλά και στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού. Θεωρούν τις ταμπλέτες εύχρηστες, αν και ένα σημαντικό ποσοστό εκφράζει προβληματισμό για την αλληλεπίδραση με τη συσκευή και κατά πόσο είναι εύκολο να κάνει αυτό που επιθυμεί με μια ταμπλέτα. Παρόμοια, ενώ αισθάνονται σε σημαντικό ποσοστό αυτο-αποτελεσματικοί, αρκετοί δεν είναι σίγουροι για το επίπεδο των δεξιοτήτων τους και αν είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες μιας ταμπλέτας βοηθώντας ουσιαστικά τους/τις μαθητές/-τριες στα μαθήματα των Φ.Ε. Παρά τις επιφυλάξεις, εκφράζουν την πρόθεση να ενσωματώσουν τις ταμπλέτες, εφόσον είναι διαθέσιμες, στη διδασκαλία των Φ.Ε. Καταδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της επιμόρφωσης στην αυτο-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Σημαντικό, επίσης, ρόλο στις θετικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν οι εμπειρικές δεξιότητες από τη χρήση των ταμπλετών στην καθημερινότητά τους. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Κωνσταντίνος Ανδρεδάκης, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

ΠΕ70, Δάσκαλος, Μsc Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αναπληρωτής Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αναφορές
Αποστολάκης, Ε., Παναγοπούλου, Ε., Τσαγλιώτης, Ν., Πανταζης, Γ., Σωτηρίου, Σ., Τόλιας, Β., Τσαγκογέωργα, Α., Καλκάνης, Γ. (2006). Φυσικά Ε’ Δημοτικού «Ερευνώ και ανακαλύπτω», Βιβλίο Δασκάλου. Αθήνα: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».
Αργυρού, Τ., & Φωκίδης, Ε. (2019). Διδάσκοντας τις διεργασίες ανάπτυξης των φυτών σε μαθητές του δημοτικού με τη χρήση tablets. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή. Ανοικτή Εκπαίδευση: Το Περιοδικό Για Την Ανοικτή Και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Και Την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 15(1), 40–56. doi: https://doi.org/10.12681/jode.18548
Βίννη, Α., Ζαχαρής, Γ., & Καλογιαννάκης, Κ. (2021). Διερεύνηση των Στάσεων των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 14(1), 1-17.
Βλιώρα, Ε., Μουζάκης, Χ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2014). Αξιοποίηση του Λογισμικού Algodoo. Διδασκαλία Των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα & Πράξη, 50–51, 8–22.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας (μτφ. Σ. Κυρανάκης, Μ. Μαυράκη, Χ. Μητσοπούλου, Π. Μπιθαρά, & Μ. Φιλιπούλου). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στη εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. (Eπιμ. X. Τσορμπατζούδης, μτφ. Ν. Κουβαράκου). Αθήνα: ΙΩΝ.
Καλογιαννάκης, Μ., & Παπαδάκης, Στ. (2017). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με χρήση φορητών τεχνολογιών: από τη θεωρία στην πράξη. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών - Έρευνα και Πράξη , 61, 93–116.
Καριώτογλου, (2021). Ο Διδακτικός Μετασχηματισμός Περιεχομένου και η Αναγκαιότητα στη Διδακτική Φυσικών Επιστημών: Ζητήματα, Ευρήματα και Προτάσεις. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 39-62. doi: https://doi.org/10.12681/riste.27268
Κρυστάλλη, Π., & Ηλία, Ι. (2017). Διερεύνηση των στάσεων των Εκπαιδευτικών απέναντι στη χρήση των ταμπλετών στη διδασκαλία/εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας. 9o Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9,152-163. Αθήνα: ΕΚΤ, 23-26 Νοεμβρίου 2017. doi: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1069
Κωστάκη, Σ.-Μ., & Καλογιαννάκης, M. (2019a). Πώς οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας αντιμετωπίζουν τα Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για τις Φυσικές Επιστήμες του Φωτόδεντρου; Ανοικτή Εκπαίδευση, 15(1), 160-183. doi: https://doi.org/10.12681/jode.20888
Κωστάκη, Στ.-Μ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2019b). Στάσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Απέναντι στα Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για τις Φυσικές Επιστήμες - Το Παράδειγμα του Φωτόδεντρου. Στο Α. Λιοναράκης, Ε. Μανούσου, Β. Ιωακειμίδου, Μ. Νιάρη, Α. Αγγέλη, Κ. Σφακιωτάκη, & Β. Κουτζεκλίδου (Επιμ.), Πρακτικά του 10ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Διαμορφώνοντας από κοινού το μέλλον της εκπαίδευσης, 10(2Α), 1-15, Αθήνα, 22-24 Νοεμβρίου 2019. doi: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.2151
Μαστροκούκου, Α., & Φωκίδης, Ε. (2017). Οι ταμπλέτες στην εκπαίδευση. Αποτελέσματα από πιλοτικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού σε μαθητές δημοτικού. Έρευνα Στην Εκπαίδευση, 6(1), 161–178. doi: https://doi.org/10.12681/hjre.13811
Νικολοπούλου, Κ., & Κουσλόγλου, Μ. (2020). Ποιες είναι οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών των γυμνασίων για τη χρήση της φορητής τεχνολογίας στις τάξεις. Ανοικτή Εκπαίδευση: Το Περιοδικό Για Την Ανοικτή Και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Και Την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 16(1), 176–190. doi: https://doi.org/10.12681/jode.22289
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2011). Βασικό επιμορφωτικό υλικό. Τόμος Β: Ειδικό μέρος, ΠΕ70 Δάσκαλοι, Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Α’ Φάση.
Παντάζου, Δ., & Καλογιαννάκης, Μ. (2018). Πραγματικό, εικονικό πείραμα ή συνδυασμός τους; Μια μελέτη περίπτωσης στη διδασκαλία του ηλεκτρικού κυκλώματος στην Ε΄ Δημοτικού. Στο Δ. Σταύρου, Α., Μιχαηλίδη & Α. Κοκολάκη (Επιμ.), Πρακτικά 10ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης, 332-339, Ρέθυμνο, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΕΝΕΦΕΤ, 7-9 Απριλίου 2017.
Πολύδωρος, Γ. (2017). Διδασκαλία και εκμάθηση με tablets στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Α. Λιοναράκης, Σ. Ιωακειμίδου, Μ. Νιάρη, Γ. Μανούσου, Τ. Χαρτοφύλακα, Σ. Παπαδημητρίου, Α. Αποστολίδου (Επιμ.), Πρακτικά 9ου Διεθνούς Συνεδρίου Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Ο Σχεδιασμός της Μάθησης (ICODL 2017), 9(3Α), 141–151, Αθήνα: ΕΚΤ, 23-26 Νοεμβρίου 2017. https://doi.org/10.12681/icodl.1075
Φωκίδης, Ε. (2019). Κινητές συσκευές και μάθηση. Μια κριτική θεώρηση. Στο Α. Σοφός, Π. Καραμούζης, Β. Καζούλη, Μ. Σκουμιός, & Α. Κώστας (Επιμ.), Εκπαίδευση με χρήση νέων τεχνολογιών. Διδασκαλία και μάθηση μέσω φορητών συσκευών: συνέπειες και προκλήσεις για την εκπαίδευση (σελ. 41–54). Αθήνα: Γρηγόρης.
Φωκίδης, Ε., & Τανανάκης, Ι. (2017). Διδασκαλία προγραμματισμού σε μαθητές δημοτικού χρησιμοποιώντας ταμπλέτες. Αποτελέσματα από πιλοτική εφαρμογή. Επιστήμες Αγωγής, 1, 153–172.
Φωκίδης, Ε., & Φωνιαδάκη, Ι. (2017). Tablets, επαυξημένη πραγματικότητα και γεωγραφία στο δημοτικό σχολείο. e-Περιοδικό Επιστήμης & Τεχνολογίας, 12(3), 7–23.
Ψύλλος, Δ. (2021). Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Ψηφιακές Τεχνολογίες: Όψεις και Μετασχηματισμοί. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 191-212. doi: https://doi.org/10.12681/riste.27276
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational Research Review, 20, 1–11. doi: https://doi.org/10.1016/j.edurev.2016.11.002
Bai, H. (2019). Preparing Teacher Education Students to Integrate Mobile Learning into Elementary Education. TechTrends, 63(6), 723–733. doi: https://doi.org/10.1007/s11528-019-00424-z
Balanskat, A. (2013). Introducing Tablets in Schools : The Acer-European Schoolnet Tablet Pilot. Brussels, European Schoonet. Retreived from http://1to1.eun.org/web/acer/evaluation
Bell, R. L., & Trundle, K. C. (2008). The use of a computer simulation to promote scientific conceptions of moon phases. Journal of Research in Science Teaching, 45(3), 346–372. doi: https://doi.org/10.1002/tea.20227
Blake, C., & Scanlon, E. (2007). Reconsidering simulations in science education at a distance: features of effective use. Journal of Computer Assisted Learning, 23(6), 491–502. doi: https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2007.00239.x
Chanlin, L. J. (2017). Analysis of Teachers’ Tablet Teaching Adoption Process. Educational Sciences: Theory & Practice, 17(6), 1935–1958. doi:10.12738/estp.2017.6.0436
Chou, C. C., Block, L., & Jesness, R. (2012). a Case study of Mobile Learning Pilot Project in K-12 schools. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 5(2), 11–26. doi: https://doi.org/10.18785/jetde.0502.02
Cotic, N., Plazar, J., Istenic Starcic, A., & Zuljan, D. (2020). The effect of outdoor lessons in natural sciences on students’ knowledge, through tablets and experiential learning. Journal of Baltic Science Education, 19(5), 747-763. doi: https://doi.org/10.33225/jbse/20.19.747
Dunleavy, M., Dede, C., & Mitchell, R. (2009). Affordances and limitations of immersive participatory augmented reality simulations for teaching and learning. Journal of Science Education and Technology, 18(1), 7–22. doi: https://doi.org/10.1007/s10956-008-9119-1
Durak, G., Emre, O., & Murat, A. (2016). Uses of Smart Phones. Turkish Online Journal of Distance Education, 17(2), 42–58.
European Commission (2007). Science education now: A renewed pedagogy for the future of Europe. Retrieved from: https://www.eesc.europa.eu/en/documents/rocard-report-science-education-now-new-pedagogy-future-europe#downloads
Furio, D., Juan, M. C., Seguí, I., & Vivó, R. (2015). Mobile learning vs. traditional classroom lessons: A comparative study. Journal of Computer Assisted Learning, 31(3), 189–201. doi: https://doi.org/10.1111/jcal.12071
Hahn, M. E., Mueller, C. M., & Gorlewicz, J. L. (2019). The Comprehension of STEM Graphics via a Multisensory Tablet Electronic Device by Students with Visual Impairments. Journal of Visual Impairment & Blindness, 113(5), 404-418. doi: https://doi.org/10.1177/0145482X19876463
Hur, J. W., Shen, Y. W., Kale, U., & Cullen, T. A. (2015). An exploration of pre-service teachers’ intention to use mobile devices for teaching. International Journal of Mobile and Blended Learning, 7(3), 1–17. doi: https://doi.org/10.4018/IJMBL.2015070101
Ifenthaler, D., & Schweinbenz, V. (2013). The acceptance of Tablet-PCs in classroom instruction: The teachers’ perspectives. Computers in Human Behavior, 29(3), 525–534. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.11.004
Jahnke, I., & Kumar, S. (2014). Digital didactical designs: Teachers’ integration of iPads for learning-centered processes. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 30(3), 81-88. doi: https://doi.org/10.1080/21532974.2014.891876
Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2001). Computer simulations in physics teaching and learning: A case study on students’ understanding of trajectory motion. Computers and Education, 36(2), 183–204. https://doi.org/10.1016/S0360-1315(00)00059-2
Johnson, L., Adams, S., Cummins, M. (2012). NMC horizon report: 2012 K-12 edition. New Media Consortium. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=ED593595
Johnson, L., Adams Becker, S., Ludgate, H., Cummins, M., & Estrada, V. (2012). Technology Outlook for Singaporean K-12 Education 2012-2017: An NMC Horizon Project Regional Analysis. Austin, Texas: The New Media Consortium (NMC). Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED595214.pdf
Kalogiannakis, M. (2010). Training with ICT for ICT from the trainer’s perspective. A Greek case study. Education and Information Technologies, 15(1), 3-17. doi: https://doi.org/10.1007/s10639-008-9079-3
Kalogiannakis, M., Ampartzaki, M., Papadakis, S., & Skaraki, E. (2018). Teaching natural science concepts to young children with mobile devices and hands-on activities. A case study. International Journal of Teaching and Case Studies, 9(2), 171-183. doi: https://doi.org/10.1504/IJTCS.2018.10011893
Kalogiannakis, M., & Kakadiaris, P. (2017). From being one-sided to being diverse: the use of e-portofolio as a tool in distance learning of environmental issues for young children International Journal of Teaching and Case Studies, 8(4), 319-337. doi: https://doi.org/10.1504/IJTCS.2017.088935
Kalogiannakis, M., & Kanaki, K. (2020). Introducing Computational Thinking Unplugged in Early Childhood Education Within the Context of Physical and Natural Science Courses: A Pilot Study in Greece. In J. Keengwe, & P. Wachira (Eds.), Handbook of Research on Integrating Computer Science and Computational Thinking in K-12 Education (pp. 164-190). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-7998-1479-5.ch010
Kalogiannakis, M., & Papadakis, St. (2017). Combining mobile technologies in environmental education: A Greek case study. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 11(2), 108-130. doi: https://doi.org/10.1504/IJMLO.2017.084272
Kalogiannakis, M., & Papadakis, S. (2019). Evaluating pre-service kindergarten teachers’ intention to adopt and use tablets into teaching practice for natural sciences. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 13(1), 113. doi: https://doi.org/10.1504/IJMLO.2019.096479
Kearney, M., Schuck, S., Burden, K., & Aubusson, P. (2012). Viewing mobile learning from a pedagogical perspective. Research in Learning Technology, 20(1), 14406. doi: https://doi.org/10.3402/rlt.v20i0/14406
Khlaif, Z. N. (2018). Factors Influencing Teachers’ Attitudes Toward Mobile Technology Integration in K-12. Technology, Knowledge and Learning, 23(1), 161–175. doi: https://doi.org/10.1007/s10758-017-9311-6
Kwon, K., Ottenbreit-Leftwich, A. T., Sari, A. R., Khlaif, Z., Zhu, M., Nadir, H., & Gok, F. (2019). Teachers’ self-efficacy matters: Exploring the integration of mobile computing device in middle schools. TechTrends, 63(6), 682-692. doi: https://doi.org/10.1007/s11528-019-00402-5
Lai, H. C., Chang, C. Y., Wen-Shiane, L., Fan, Y. L., & Wu, Y. T. (2013). The implementation of mobile learning in outdoor education: Application of QR codes. British Journal of Educational Technology, 44(2), 57–62. doi: https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2012.01343.x
Lai, C. L., & Hwang, G. J. (2014). Effects of mobile learning time on students' conception of collaboration, communication, complex problem–solving, meta–cognitive awareness and creativity. International Journal of Mobile Learning and Organisation, 8(3-4), 276-291. https://doi.org/10.1504/IJMLO.2014.067029
Leem, J., & Sung, E. (2019). Teachers' beliefs and technology acceptance concerning smart mobile devices for SMART education in South Korea. British Journal of Educational Technology, 50(2), 601-613. https://doi.org/10.1111/bjet.12612
Lin, C. P., Wong, L. H., & Shao, Y. J. (2012). Comparison of 1:1 And 1:M CSCL environment for collaborative concept mapping. Journal of Computer Assisted Learning, 28(2), 99–113. doi: https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2011.00421.x
Menon, D., Chandrasekhar, M., Kosztin, D., & Steinhoff, D. C. (2020). Impact of mobile technology-based physics curriculum on preservice elementary teachers’ technology self-efficacy. Science Education, 104(2), 252–289. https://doi.org/10.1002/sce.21554
OECD. (2015). Students, computers and learning: making the connection. PISA, OECD Publishing, Paris. doi: https://doi.org/10.1787/9789264239555-en
Papadakis, S., & Kalogiannakis, M. (2020). A Research Synthesis of the Real Value of Self-Proclaimed Mobile Educational Applications for Young Children. In S. Papadakis, & M. Kalogiannakis (Eds.), Mobile Learning Applications in Early Childhood Education (pp. 1-19). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-7998-1486-3.ch001
Pareja Roblin, N., Tondeur, J., Voogt, J., Bruggeman, B., Mathieu, G., & van Braak, J. (2018). Practical considerations informing teachers’ technology integration decisions: the case of tablet PCs. Technology, Pedagogy and Education, 27(2), 165–181. doi: https://doi.org/10.1080/1475939X.2017.1414714
Petousi, V., & Sifaki, E. (2020). Contextualizing harm in the framework of research misconduct. Findings from discourse analysis of scientific publications, International Journal of Sustainable Development, 23(3/4), 149-174. doi: https://doi.org/10.1504/IJSD.2020.115206
Plakitsi, K. (2010). Collective curriculum design as a tool for rethinking scientific literacy. Cultural Studies of Science Education, 5(3), 577-590. doi: https://doi.org/10.1007/s11422-010-9288-0
Plakitsi, K. (2013). Activity Theory in Formal and Informal Science Education. An Introduction. In K. Plakitsi (Ed). Activity Theory in Formal and Informal Science Education. NY: Sense Publishers.
Plakitsi, K., Spyrtou, A., Klonari, K., Kalogiannakis, M., Malandrakis, G., Papadopoulou, P., Stamoulis, E., Soulios, J., Piliouras, P., & Kolios, N. (2014). New Greek Science Curriculum (NGSC) for Primary Education: Promoting Educational Innovation Under Hard Conditions. In C.-P. Constantinou, N. Papadouris, & A. Hadjigeorgiou (Eds.), Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research for Evidence-based Teaching and Coherence in Learning, (J. Dillon & A. Redfors, co-editors for Strand 10: Science curriculum and educational policy) Nicosia, Cyprus, 2-7 September 2013.
Resnick, M., Maloney, J., Monroy-Hernández, A., Rusk, N., Eastmond, E., Brennan, K., Millner, A., Rosenbaum, E., Silver, J., Silverman, B., & Kafai, Y. (2009). Scratch: Programming for all. Communications of the ACM, 52(11), 60–67. doi: https://doi.org/10.1145/1592761.1592779
Ricoy, M. C., & Sánchez-Martínez, C. (2019). Tablet use in primary education. Technology, Pedagogy and Education, 28(3), 301–316. doi: https://doi.org/10.1080/1475939X.2019.1608291
Rikala, J., & Kankaanranta, M. (2014). Blending classroom teaching and learning with QR codes. Proceedings of the 10th International Conference on Mobile Learning, pp.141–148, Madrid, 28 February-2 March 2014.
Smith, R. S. (2004). Guidelines for authors of learning objects. NMC: The New Media Consortium. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED505110.pdf
Suarez-Guerrero, C., Lloret-Catala, C., & Mengual-Andrés, S. (2016). Teachers’ perceptions of the digital transformation of the classroom through the use of tablets: A study in Spain. Comunicar, 24(49), 81–89. doi: https://doi.org/10.3916/C49-2016-08
Teo, T. (2012). Examining the intention to use technology among pre-service teachers: An integration of the Technology Acceptance Model and Theory of Planned Behavior. Interactive Learning Environments, 20(1), 3–18. doi: https://doi.org/10.1080/10494821003714632
Vlasopoulou, M., Kalogiannakis, M., & Sifaki, E. (2021). Investigating Teachers' Attitude and Behavioral Intentions for the Impending Integration of STEM Education in Primary School. In St. Papadakis and M. Kalogiannakis (Eds.), Handbook of Research on Using Education Robotics to Facilitate Student Learning (pp. 235-256). Hershey, PA: IGI Global. doi: 10.4018/978-1-7998-6717-3.ch009
Vrellis, I., Avouris, N., & Mikropoulos, T. A. (2016). Learning outcome, presence and satisfaction from a science activity in Second Life. Australasian Journal of Educational Technology, 32(1), 59–77. doi: https://doi.org/10.14742/ajet.2164
West, D. M. (2013). Mobile learning: transforming education, engaging students, and improving outcomes. Center for Technology and Innovation at Brookings. Retrieved from https://www.brookings.edu/wp-content/uploads/2016/06/BrookingsMobileLearning_Final.pdf
Zacharia, Z. C., Lazaridou, C., & Avraamidou, L. (2016). The use of mobile devices as means of data collection in supporting elementary school students’ conceptual understanding about plants. International Journal of Science Education, 38(4), 596–620. doi: https://doi.org/10.1080/09500693.2016.1153811
Zacharis, G. K. (2020). Investigating the Factors Influencing Pre-Service Teachers' Acceptance to Use Mobile Devices for Learning: The Case of a Greek University. In S. Papadakis, M. Kalogiannakis (Eds.), Mobile Learning Applications in Early Childhood Education (pp. 183-208). IGI Global. doi: 10.4018/978-1-7998-1486-3.ch010
Zhang, B., Looi, C. K., Seow, P., Chia, G., Wong, L. H., Chen, W., So, H. J., Soloway, E., & Norris, C. (2010). Deconstructing and reconstructing: Transforming primary science learning via a mobilized curriculum. Computers & Education, 55(4), 1504-1523. doi: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.06.016
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)