Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις ταμπλέτες και η πρόθεση ενσωμάτωσης της χρήσης τους στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών
Abstract
Η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία έχει ως βασικό μοχλό τον εκπαιδευτικό. Η παρούσα μελέτη έχει στόχο, μέσω ποσοτικής προσέγγισης, τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρησιμότητα και την ευκολία χρήσης των ταμπλετών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε), την αίσθηση αυτο-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ως προς την ενσωμάτωση της χρήσης των συσκευών στη διδασκαλία και τελικά την πρόθεσή τους να τις ενσωματώσουν. Από την ανάλυση των δεδομένων ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου προκύπτει ότι η πλειονότητα των συμμετεχόντων έχει αρκετά θετικές αντιλήψεις για τις ταμπλέτες. Πιστεύουν ότι θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στη μάθηση αλλά και στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού. Θεωρούν τις ταμπλέτες εύχρηστες, αν και ένα σημαντικό ποσοστό εκφράζει προβληματισμό για την αλληλεπίδραση με τη συσκευή και κατά πόσο είναι εύκολο να κάνει αυτό που επιθυμεί με μια ταμπλέτα. Παρόμοια, ενώ αισθάνονται σε σημαντικό ποσοστό αυτο-αποτελεσματικοί, αρκετοί δεν είναι σίγουροι για το επίπεδο των δεξιοτήτων τους και αν είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες μιας ταμπλέτας βοηθώντας ουσιαστικά τους/τις μαθητές/-τριες στα μαθήματα των Φ.Ε. Παρά τις επιφυλάξεις, εκφράζουν την πρόθεση να ενσωματώσουν τις ταμπλέτες, εφόσον είναι διαθέσιμες, στη διδασκαλία των Φ.Ε. Καταδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της επιμόρφωσης στην αυτο-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Σημαντικό, επίσης, ρόλο στις θετικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν οι εμπειρικές δεξιότητες από τη χρήση των ταμπλετών στην καθημερινότητά τους.
Article Details
- How to Cite
-
Ανδρεδάκης Κ., & Καλογιαννάκης Μ. (2022). Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις ταμπλέτες και η πρόθεση ενσωμάτωσης της χρήσης τους στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(1), 56–77. https://doi.org/10.12681/jode.27899
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.