Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τις ταμπλέτες και η πρόθεση ενσωμάτωσης της χρήσης τους στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών
Abstract
Η ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία έχει ως βασικό μοχλό τον εκπαιδευτικό. Η παρούσα μελέτη έχει στόχο, μέσω ποσοτικής προσέγγισης, τη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρησιμότητα και την ευκολία χρήσης των ταμπλετών στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε), την αίσθηση αυτο-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ως προς την ενσωμάτωση της χρήσης των συσκευών στη διδασκαλία και τελικά την πρόθεσή τους να τις ενσωματώσουν. Από την ανάλυση των δεδομένων ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου προκύπτει ότι η πλειονότητα των συμμετεχόντων έχει αρκετά θετικές αντιλήψεις για τις ταμπλέτες. Πιστεύουν ότι θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στη μάθηση αλλά και στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού. Θεωρούν τις ταμπλέτες εύχρηστες, αν και ένα σημαντικό ποσοστό εκφράζει προβληματισμό για την αλληλεπίδραση με τη συσκευή και κατά πόσο είναι εύκολο να κάνει αυτό που επιθυμεί με μια ταμπλέτα. Παρόμοια, ενώ αισθάνονται σε σημαντικό ποσοστό αυτο-αποτελεσματικοί, αρκετοί δεν είναι σίγουροι για το επίπεδο των δεξιοτήτων τους και αν είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες μιας ταμπλέτας βοηθώντας ουσιαστικά τους/τις μαθητές/-τριες στα μαθήματα των Φ.Ε. Παρά τις επιφυλάξεις, εκφράζουν την πρόθεση να ενσωματώσουν τις ταμπλέτες, εφόσον είναι διαθέσιμες, στη διδασκαλία των Φ.Ε. Καταδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της επιμόρφωσης στην αυτο-αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Σημαντικό, επίσης, ρόλο στις θετικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν οι εμπειρικές δεξιότητες από τη χρήση των ταμπλετών στην καθημερινότητά τους.
Article Details
- Zitationsvorschlag
-
- Rubrik
- Μέρος πρώτο / Section 1