Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω του κορωνοϊού. Μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Λυκείου.
Abstract
Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις των μαθητών σχετικά με την εφαρμογή ενός προγράμματος σχολικής εξΑΕ στο μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Λυκείου. Το πρόγραμμα ξεκίνησε πειραματικά και συμπληρωματικά από τις αρχές του σχολικού έτους 2019-2020 και ολοκληρώθηκε θεσμικά, κάτω από τις πιεστικές ανάγκες της πρόσφατης πανδημίας του κορωνοϊού που ανάγκασε την πολιτεία να αναστείλει τη λειτουργία όλων των σχολείων και να εφαρμόσει προγράμματα εξΑΕ. Έτσι, η έρευνα επανασχεδιάστηκε με αύξηση των τηλεδιασκέψεων. Μετά το πέρας του προγράμματος με ημιδομημένες συνεντεύξεις ερευνήθηκαν οι απόψεις των μαθητών για το περιεχόμενο του προγράμματος της εξΑΕ, τα μαθησιακά οφέλη που αποκόμισαν από τη διαδραστική αλληλεπίδραση και οι προτάσεις τους για βελτιωμένα ανάλογα προγράμματα, ικανά να ανταποκριθούν σε περιόδους κρίσης και όχι μόνο. Σύμφωνα με την έρευνα, η σχολική εξΑΕ είναι ένα εναλλακτικό πρόσθετο εργαλείο που προσδίδει γνωστική και κοινωνική διάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία και συμβάλλει αποτελεσματικά, όταν λειτουργεί συμπληρωματικά και συνδυαστικά με τη δια ζώσης διδασκαλία. Χρησιμοποιώντας ομαδοσυνεργατικές τεχνικές, διαφοροποιεί τη γνωστική επίδοση των μαθητών σε σύγκριση με τη διδασκαλία στην τυπική τάξη και συμβάλλει στην οικοδόμηση νέας γνώσης με τη βοήθεια της συνεργατικής μάθησης από απόσταση. Σε περιόδους κρίσεων μπορεί να αξιοποιείται και αυτόνομα, κυρίως για να μην αποκοπούν οι μαθητές από την επαφή με το σχολείο και για να διατηρεί την επικοινωνία με τις μαθησιακές διαδικασίες.
Article Details
- Zitationsvorschlag
-
- Ausgabe
- Bd. 17 Nr. 2 (2021)
- Rubrik
- Μέρος δεύτερο / Section 2