Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω του κορωνοϊού. Μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Λυκείου.
Abstract
Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις των μαθητών σχετικά με την εφαρμογή ενός προγράμματος σχολικής εξΑΕ στο μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Λυκείου. Το πρόγραμμα ξεκίνησε πειραματικά και συμπληρωματικά από τις αρχές του σχολικού έτους 2019-2020 και ολοκληρώθηκε θεσμικά, κάτω από τις πιεστικές ανάγκες της πρόσφατης πανδημίας του κορωνοϊού που ανάγκασε την πολιτεία να αναστείλει τη λειτουργία όλων των σχολείων και να εφαρμόσει προγράμματα εξΑΕ. Έτσι, η έρευνα επανασχεδιάστηκε με αύξηση των τηλεδιασκέψεων. Μετά το πέρας του προγράμματος με ημιδομημένες συνεντεύξεις ερευνήθηκαν οι απόψεις των μαθητών για το περιεχόμενο του προγράμματος της εξΑΕ, τα μαθησιακά οφέλη που αποκόμισαν από τη διαδραστική αλληλεπίδραση και οι προτάσεις τους για βελτιωμένα ανάλογα προγράμματα, ικανά να ανταποκριθούν σε περιόδους κρίσης και όχι μόνο. Σύμφωνα με την έρευνα, η σχολική εξΑΕ είναι ένα εναλλακτικό πρόσθετο εργαλείο που προσδίδει γνωστική και κοινωνική διάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία και συμβάλλει αποτελεσματικά, όταν λειτουργεί συμπληρωματικά και συνδυαστικά με τη δια ζώσης διδασκαλία. Χρησιμοποιώντας ομαδοσυνεργατικές τεχνικές, διαφοροποιεί τη γνωστική επίδοση των μαθητών σε σύγκριση με τη διδασκαλία στην τυπική τάξη και συμβάλλει στην οικοδόμηση νέας γνώσης με τη βοήθεια της συνεργατικής μάθησης από απόσταση. Σε περιόδους κρίσεων μπορεί να αξιοποιείται και αυτόνομα, κυρίως για να μην αποκοπούν οι μαθητές από την επαφή με το σχολείο και για να διατηρεί την επικοινωνία με τις μαθησιακές διαδικασίες.
Article Details
- How to Cite
-
ΚΑΤΣΙΑΠΗ Χ., & ΒΑΛΑΣΙΔΟΥ Α. (2021). Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω του κορωνοϊού. Μελέτη περίπτωσης στο μάθημα της Ιστορίας Γ΄ Λυκείου. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 17(2), 176–193. https://doi.org/10.12681/jode.25391
- Issue
- Vol. 17 No. 2 (2021)
- Section
- Section 2
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.