open, digital, online, education, distance education

Η διαδικτυακή μάθηση στην εποχή του Covid-19: Μελέτη περίπτωσης των στάσεων των σπουδαστών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού


Μαίρη Ματσούκα
https://orcid.org/0000-0002-8650-0190
Αρετή Βαλασίδου
https://orcid.org/0000-0001-8386-9286
Βασίλειος Δαγδιλέλης
https://orcid.org/0000-0002-1424-4925
Abstract

Η εξάπλωση του covid-19 ανάγκασε τις περισσότερες χώρες να επιβάλουν υποχρεωτικά προσωρινό κλείσιμο των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τη διαδικτυακή εκπαίδευση να προτείνεται ως λύση ανάγκης για τη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, ο στόχος αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει τις στάσεις και τις απόψεις των σπουδαστών της Σχολής Μηχανικών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στη Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης σχετικά με την εφαρμογή διαδικτυακής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19. Η έρευνα διεξήχθη προς το τέλος του εαρινού εξαμήνου 2020 με ερωτηματολόγια σε 597 σπουδαστές και για τον έλεγχο των υποθέσεων χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική και έλεγχος x2. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η προσαρμογή των σπουδαστών στο νέο τρόπο διδασκαλίας εξαρτάται από το εξάμηνο στο οποίο βρίσκονται και από τα τεχνικά προβλήματα που πιθανόν αντιμετώπισαν. Επίσης εντοπίστηκε ένα αξιοσημείωτο φαινόμενο, ότι οι σπουδαστές που είχαν ικανοποιητική επικοινωνία με τους καθηγητές και τις καθηγήτριές τους είναι λιγότερο επιφυλακτικοί στο να καθιερωθεί η τηλεκπαίδευση ως τρόπος διδασκαλίας. Τέλος, παρόλο που συμφώνησαν ότι η διαδικτυακή μάθηση ήταν η σωστή λύση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τη βρήκαν πιο κουραστική από την παραδοσιακή εκπαίδευση και οι περισσότεροι σπουδαστές δεν είναι αρκετά ευχαριστημένοι από την εφαρμογή της.

Article Details
  • Rubrik
  • Μέρος πρώτο / Section 1
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Autor/innen-Biografien
Μαίρη Ματσούκα, Διδακτορική Φοιτήτρια; Πανεπιστήμιο Μακεδονίας; Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
ΠΕ82 ΕΕΠ Σχολή Μηχανικών; Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Μακεδονίας
Αρετή Βαλασίδου, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Μέλος ΣΕΠ ΕΑΠ
Βασίλειος Δαγδιλέλης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας; Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
αφυπ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Literaturhinweise
Abbad, M. M. & Jaber, F. N. (2014). Evaluating e-learning systems: An empirical investigation on students’ perception in higher education area. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 9(4), 27–34. https://doi.org/10.3991/ijet.v9i4.3480
Adedoyin, O. B., & Soykan, E. (2020). Covid-19 pandemic and online learning: the challenges and opportunities. Interactive Learning Environments, 1–13. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1813180
Arendale, D. (Ed. ). (2020). Lessons Learned from Taking Postsecondary Peer Assisted Learning Programs Online in 2020: Raw Survey Data. Minneapolis, MN: Un. of Minnesota, College of Education and Human Development, Curriculum & Instruction Department. Retrieved from https://z.umn.edu/pallessonslearnedrawsurveydata
Baber, H. (2020). Determinants of Students’ Perceived Learning Outcome and Satisfaction in Online Learning during the Pandemic of COVID19. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 285–292. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.73.285.292
Bao, W. (2020). COVID‐19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(2), 113–115. https://doi.org/10.1002/hbe2.191
Bates, A. W. (2005). Technology, e-learning and Distance Education. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203463772
CEDEFOP. (2014). Terminology of European education and training policy. A selection of 130 key terms. Second edition. Luxembourg: Publication Office of the European Union. https://doi.org/10.2801/15877
Curran, V. R. (2006). Tele-education. Journal of Telemedicine and Telecare, 12(2), 57–63. https://doi.org/10.1258/135763306776084400
Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1–2), 91–96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
Dilmaç, S. (2020). Students’ Opinions about the Distance Education to Art and Design Courses in the Pandemic Process. World Journal of Education, 10(3), 113. https://doi.org/10.5430/wje.v10n3p113
Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning. Educause Review. Retrieved from https://medicine.hofstra.edu/pdf/faculty/facdev/facdev-article.pdf
Johnston, J., Killion, J., & Oomen, J. (2005). Student Satisfaction in the Virtual Classroom. The Internet Journal of Allied Health Sciences and Practice, 3(2), 1–7. Retrieved from http://ijahsp.nova.edu/articles/vol3num2/johnston.htm
Khan, B. H. . (2007). Flexible Learning in an Information Society. IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-59904-325-8
Lund, T. (2005). The Qualitative–Quantitative Distinction: Some comments. Scandinavian Journal of Educational Research, 49(2), 115–132. https://doi.org/10.1080/00313830500048790
Marinoni, G., Land, H., & Jensen, T. (2020). The impact of Covid-19 on higher education around the world. IAU Global Survey Report. Retrieved from https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau_covid19_and_he_survey_report_final_may_ 2020.pdf
Rohman, M., Sudjimat, D. A., Sugandi, R. M., & Nurhadi, D. (2020). Online Learning in Higher Education During Covid-19 Pandemic: Students’ Perceptions. Talent Development and Excellence, 12(2s), 3644–3651. Retrieved from http://www.iratde.com/index.php/jtde/article/view/1272
Strielkowski, W., Volchik, V., Maskaev, A., & Savko, P. (2020). Leadership and Effective Institutional Economics Design in the Context of Education Reforms. Economies, 8(2), 27. https://doi.org/10.3390/economies8020027
Ward, M. E., Peters, G., & Shelley, K. (2010). Student and faculty perceptions of the quality of online learning experiences. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 11(3), 57. https://doi.org/10.19173/irrodl.v11i3.867
Webster, J., & Hackley, P. (1997). Teaching Effectiveness in Technology-Mediated Distance. Academy of Management Journal, 40(6), 1282–1309. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/257034
WHO. (2020). IHR Emergency Committee on Novel Coronavirus (2019-nCoV). Retrieved October 20, 2020, from https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-statement-on-ihr-emergency-committee-on-novel-coronavirus-(2019-ncov)
Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία;: επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών (2η εκδ.). Αθήνα: Κριτική.
Μακρή, Α. Θ., & Βλαχόπουλος, Δ. (2017). Ηλεκτρονική μάθηση: η πολυσημία και πολυπλοκότητα της έννοιας. Διεθνές Συνέδριο Για Την Ανοικτή & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9(5Α), 133. https://doi.org/10.12681/icodl.974
Σοφός, Α., Kώστας, Α., & Παράσχου, Β. (2015). Online Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (Vol. 46). Retrieved from http://hdl.handle.net/11419/182
Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in