Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας: συνεντεύξεις και συνεντεύξεις μέσω διαδικτύου
Abstract
Στο άρθρο αυτό γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστεί το τι σημαίνει και τι τελικά είναι η έρευνα και οι βασικοί λόγοι για τους οποίους επιλέγεται συγκεκριμένη μεθοδολογία έρευνας και λεπτομερέστερα η ποιοτική μέθοδος, βάσει διεθνούς και εγχώριας βιβλιογραφίας. Αποτιμώνται τα θετικά χαρακτηριστικά του εν λόγω είδους μεθόδου και οι κύριοι λόγοι για τους οποίους μια/ένας ερευνήτριας/ητής θα την υιοθετούσε. Έπειτα παρατίθενται διάφορα είδη-τύποι συνεντεύξεων (που αποτελούν κύριο εργαλείο της ποιοτικής μεθόδου) και οι διαφορές μεταξύ των ορισμών (ή της ονοματολογίας) που τους αποδίδονται ανάλογα με τις/τους ερευνήτριες/ητές που αναφέρονται σε αυτές. Γίνεται, επίσης, η παράθεση των στοιχείων εκείνων που πρέπει να έχει η/ο ερευνήτρια/ητής προκειμένου να διεξάγει έρευνα και να ακολουθήσει τη δεοντολογία και τη μεθοδολογία της. Στη συνέχεια επιχειρούμε να περιγράψουμε όσα έχουν γραφτεί και παρατεθεί για ένα καινοτόμο είδος συνεντεύξεων, αυτό των ηλεκτρονικών συνεντεύξεων. Ονομάζονται αλλιώς συνεντεύξεις μέσω διαδικτύου και επιχειρούμε να παρουσιάσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.
Article Details
- How to Cite
-
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΛΛΙΑ Ε.-Α. (2020). Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας: συνεντεύξεις και συνεντεύξεις μέσω διαδικτύου. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 15(2), 24–37. https://doi.org/10.12681/jode.20634
- Issue
- Vol. 15 No. 2 (2019)
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.