open, digital, online, education, distance education

Designing supplementary distance school education and the possibilities of applying diversity in distance education


Published: Sep 3, 2021
Keywords:
Distance education Supplementary distance education Autonomous distance education Diversity Educational material Pedagogical material Modern distance learning Asynchronous distance learning Active participation
Παναγιώτα Καραμεσούτη
https://orcid.org/0000-0002-1352-1775
Abstract

This article contains three sections. Specifically, the initial section provides an overview of how distance school education works in two organizations on abroad. These are the Alice Springs School of the Air in Australia which offers autonomous distance school education and The Keystone School with mixed education in America for children from remote areas. In the second section, the "Athena" program is designed in a documented way. The implementing body is the Ministry of Education and the National Kapodistrian University of Athens. This is a supplementary distance school education with courses taught in conventional education but also with additional courses both synchronous and asynchronous. Teachers will be fully involved in this and the educational material will consist of textbooks that taught in school but also of specially designed material for distance education. The third section presents the concept of diversity that refers to the way of learning and teaching in distance environment and the educational material in terms of structure, style, content and media. This is followed by a critical evaluation of the applications of diversity and, the conclusions are presented in the final section of this article.

Article Details
  • Section
  • Section 2
Downloads
Download data is not yet available.
References
Alice Springs School of the Air, χ.χ. Retrieved September 1, 2020 from https://www.assoa.nt.edu.au/
Βασάλα, Π. (2005). Εξ αποστάσεως Σχολική Εκπαίδευση. Στο: Λιοναράκης, Α. (Επιμ.), Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση (σελ. 53-80). Πάτρα: Ε.Α.Π.
Βοσνιάδου, Σ. (2001). Πώς μαθαίνουν οιμαθητές. Διεθνές γραφείο εκπαίδευσης της Unesco.
Downes, Ν. (2013). Τhe challenges and opportunities experienced by parent supervisors in primary school distance education. Australian and International Journal of Rural Education, 23 (2), 31-41.
Κωνσταντίνου, Χ., & Κωνσταντίνου, Ι. (2017). Η Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση: Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, του εκπαιδευτικού και του μαθητή ως θεωρία και πράξη. Αθήνα: Gutenberg.
Λιοναράκης, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως πολυμορφική εκπαίδευση. Προβληματισμοί για μια ποιοτική προσέγγιση σχεδιασμού διδακτικού υλικού. Στο Λιοναράκης, Α. ( Επιμ.), Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (σελ.33-2). Αθήνα: Προπομπός.
Λιοναράκης, Α. (2005). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. Στο: Α. Λιοναράκης (Επιμ.). Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές
Εφαρμογές (σ. 53-80). Πάτρα: ΕΑΠ.
Λιοναράκης, Α., & Σπανακά, Α. (2010). H Βελτιωτική Αξιολόγηση στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 6 (12), 195-200. doi:https://doi.org/10.12681/jode.9760
Ματραλής, Χ. (1998). Εκπαίδευση από Απόσταση. Στο: Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α., & Ματραλής, Χ. (Επιμ.), Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση. Θεσμοί και λειτουργίες, Τόμος Α’, (σελ.41-94). Πάτρα: Ε.Α.Π.
Μαυροειδής, Η., & Σκουλαρίδου, Ε. (2016). Συμπληρωματική σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μαθησιακών αντικειμένων από το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων – Φωτόδεντρο. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 12, 56-72. doi: http://dx.doi.org/10.12681/jode.10862
Mίμινου, & Σπανακά (2013). Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Καταγραφή και συζήτηση μίας βιβλιογραφικήςεπισκόπησης. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 7, 78-90. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.580
Μπάνου, Α. (2001). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ζητήματα ορολογίας και μεθοδολογίας. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.). Απόψεις και Προβληματισμοί για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (σελ. 53-77). Αθήνα: Πρόπομπος.
Σοφός, Α. (2016). Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση-Μελέτη περιπτώσεων από τον διεθνή χώρο (Αδημοσίευτη έρευνα). Πανεπιστήμιο Αιγαίου/Π.Τ.Δ.Ε, Ρόδος.
The Keystone School (χ.χ.). Retrieved September 1, 2020 from https://www.keystoneschoolonline.com/career-hs-diploma-program.html
Υπουργείο Παιδείας και θρησκευμάτων (χ.χ.). Εξ αποστάσεως εκπαίδευση:
Οδηγίες και σχετική ενημέρωση. Ανακτήθηκε Σεπτέμβριος 3, 2020 από https://www.minedu.gov.gr/anastoli-leitourgias-ekpaideftikon-monadon/44445-21-03-2020-odigies-gia-tin-eks-apostaseos-ekpaidefsi