Σχεδιασμός συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και οι δυνατότητες εφαρμογής της πολυμορφικότητας στη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Résumé
Το παρόν άρθρο εστιάζει στον σχεδιασμό ενός συστήματος συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά και στην έννοια της πολυμορφικότητας κυρίως όσον αφορά το εκπαιδευτικό υλικό και την επικοινωνία που υπάρχει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, στην αρχική ενότητα γίνεται μια επισκόπηση για τον τρόπο λειτουργίας σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε δύο οργανισμούς στο εξωτερικό. Πρόκειται για το Alice Springs School of the Air στην Αυστραλία που προσφέρει αυτόνομη σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση και The Keystone School με μικτή στην Αμερική για παιδιά απομακρυσμένων περιοχών. Στη δεύτερη ενότητα, γίνεται ο σχεδιασμός του προγράμματος «Αθηνά» με τεκμηριωμένο τρόπο. Ο φορέας υλοποίησης είναι το Υπουργείο Παιδείας και το ΕΚΠΑ. Πρόκειται για συμπληρωματική σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση με μαθήματα που διδάσκονται στη συμβατική εκπαίδευση αλλά και με επιπλέον μαθήματα που γίνονται τόσο σύγχρονα όσο και ασύγχρονα. Οι εκπαιδευτικοί θα ασχολούνται πλήρως με αυτό και το εκπαιδευτικό υλικό θα απαρτίζεται από τα σχολικά βιβλία αλλά και από ειδικά διαμορφωμένο υλικό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στην τρίτη ενότητα παρουσιάζεται η έννοια της πολυμορφικότητας που αναφέρεται στον τρόπο μάθησης και διδασκαλίας σε εξ αποστάσεως περιβάλλον και στο εκπαιδευτικό υλικό ως προς τη δομή, το ύφος, το περιεχόμενο και τα μέσα. Στη συνέχεια ακολουθεί η κριτική αποτίμηση των εφαρμογών της πολυμορφικότητας και, τέλος, παραθέτονται τα συμπεράσματα.
Article Details
- Comment citer
-
- Numéro
- Vol. 17 No 2 (2021)
- Rubrique
- Μέρος δεύτερο / Section 2