Διερεύνηση των αντιλήψεων των μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση της παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Abstract
Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (Φ.Ε) θεωρείται ένα από τα πιο ουσιώδη κομμάτια της σύγχρονης εκπαίδευσης, έχοντας ως κεντρικό στόχο να προάγει ένα ενεργό και επιστημονικό τρόπο σκέψης Μπορεί η εφαρμογή της παιχνιδοποίησης στην εκπαίδευση να είναι αρκετά πρόσφατη, όμως η χρήση παιχνιδιών προς όφελος της εκπαίδευσης δεν είναι κάτι καινούργιο. Η χρήση της παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των Φ.Ε έχει αρχίσει να υιοθετείται όλο και περισσότερο στην εκπαίδευση καθώς φαίνεται να ενισχύει τα μαθησιακά αποτελέσματα. Όμως, το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας σχετικά με την παιχνιδοποίηση δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη ένα πολύ σημαντικό παράγοντα της μαθησιακής διδασκαλίας: τον ίδιο τον/την εκπαιδευτικό. Η παρούσα έρευνα διερευνά αντιλήψεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης στη χρήση εφαρμογών παιχνιδοποίησης στις Φ.Ε. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί έχουν θετική άποψη σχετικά με τη χρήση της εφαρμογών παιχνιδοποίησης στις Φ.Ε. αναγνωρίζοντας την δυνατότητα που προσφέρουν να δημιουργούν διασκεδαστικά και δημιουργικά μαθησιακά περιβάλλοντα που βοηθούν στην κατανόηση επιστημονικών διαδικασιών, εννοιών και στην ανάπτυξη σχετιζόμενων δεξιοτήτων. Παρόλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν και ορισμένους προβληματισμούς σχετικά με τις κοινωνικές επαφές, τη δυνατότητα έκφρασης και ανάπτυξης ικανοτήτων ομιλίας των παιδιών.
Article Details
- How to Cite
-
Καλογιαννάκης Μ., Ζουρμπάκης Α. .-. Ι., & Παπαδάκης Σ. (2022). Διερεύνηση των αντιλήψεων των μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση της παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(1), 26–55. https://doi.org/10.12681/jode.27848
- Section
- Section 1
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.