Designing WebQuests for teaching English to Students of Secondary Education
Abstract
Η παρούσα εισήγηση έχει στόχο να παρουσιάσει σύντομα το θεωρητικό πλαίσιο μιας δομημένης διερευνητικής δραστηριότητας στον Παγκόσμιο Ιστό (WebQuest ήιστο-εξερεύνηση) και να εστιάσει σε ένα παράδειγμα πρακτικής εφαρμογής. Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται ο σχεδιασμός, οι στόχοι και τα στάδια μιας ιστο-εξερεύνησης, ιστότοποι αναζήτησης και υλοποίησης σχετικών δραστηριοτήτων και μια πρακτική εφαρμογή με στόχο την ανάπτυξη αντίστοιχων δραστηριοτήτων τόσο στη φυσική σχολική τάξη όσο και σε περιβάλλοντα που αξιοποιούνται στην εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση, όπως η Webex (ομόχρονα), η e-class και η e-me (ετερόχρονα).
Article Details
- How to Cite
-
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ Ε., & ALEXANDROPOULOU, M. (2022). Designing WebQuests for teaching English to Students of Secondary Education. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 18(2), 237–245. https://doi.org/10.12681/jode.29716
- Section
- Section 2

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.