Editorial
Abstract
Η αφορμή για αυτό το κείμενο απορρέει από τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς που συζητιούνται, κυρίως το τελευταίο διάστημα, στους ακαδημαϊκούς, αλλά και πολιτικούς κύκλους για το Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Όχι στους δημοσιογραφικούς, μιας και οι δημοσιογραφικές επεμβάσεις στο αντικείμενο εδώ και πολλά χρόνια έχουν αποδειχθεί ανακριβείς και αναξιόπιστες.
Το 1997, όταν ψηφίστηκε ο νόμος για το ΕΑΠ στην Ελληνική βουλή, η μοναδική συζήτηση και διάλογος που έγινε, ήταν για την έδρα του ιδρύματος και ποια πόλη θα την είχε. Καμία συζήτηση δεν έγινε ποτέ επί της ουσίας περί της καινοτομίας και των ιδιαιτεροτήτων του. Δυστυχώς, αυτή η αντίληψη συνεχίστηκε και αργότερα πιο γενικευμένη και καθόρισε σε ένα βαθμό τη στρατηγική των προβληματισμών των υπευθύνων.
Article Details
- How to Cite
-
Λιοναράκης Α. (2015). Editorial. Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 11(1), 1–7. https://doi.org/10.12681/jode.9871
- Issue
- Vol. 11 No. 1 (2015)
- Section
- Editorial
Copyright Notice
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.