Απόψεις των μαθητών του Προτύπου Λυκείου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης σχετικά με την εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση την περίοδο της Άνοιξης 2020
Résumé
Περίληψη
Η πανδημία που κορυφώθηκε την Άνοιξη του 2020 εξανάγκασε δασκάλους και μαθητές να μετατρέψουν την τάξη τους σε ηλεκτρονική. Με την παρούσα έρευνα έγινε προσπάθεια καταγραφής και ανάλυσης των απόψεων των μαθητών μας, σχετικά με την επίδραση της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης τόσο στη γνωστική διαδικασία, όσο και στην ψυχολογική τους στήριξη. Η έρευνα διεξήχθη το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου με τη συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι απόψεις των μαθητών μας σχετικά με μια πληθώρα συνιστωσών της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Από τους 269 μαθητές του σχολείου συμμετείχαν στην έρευνα 174 (92 αγόρια και 82 κορίτσια) που αντιστοιχούσαν στο 65% περίπου κάθε τάξης. Για την περιγραφή των απαντήσεων και την εξαγωγή στατιστικών συμπερασμάτων, χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής (Χ2 έλεγχος ανεξαρτησίας). Πιο συγκεκριμένα διερευνώνται ο βαθμός συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, αλλά και οι λόγοι για τους οποίους απείχαν κάποιοι εξ αυτών, η πρόσβαση τους στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, η άποψή τους για την οργάνωσή της και το ρόλο του σχολείου κατά τον εγκλεισμό, αλλά και οι διαφορές των διαδικτυακών μαθημάτων με την εκπαίδευση στην πραγματική τάξη. Από τα ευρήματα προκύπτει μια θετική στάση των μαθητών απέναντι στην τηλεκπαίδευση όπως πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας, παρά τα προβλήματα συνδεσιμότητας που υπήρξαν και παρά την ξεκάθαρη θέση τους, ότι η διδασκαλία στη φυσική τάξη υπερτερεί ως προς την αμεσότητα του κλίματος που δημιουργείται. Τέλος, βελτιώσεις που προτάθηκαν ελήφθησαν υπ’ όψιν κατά την οργάνωση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη δεύτερη περίοδο του εγκλεισμού (Φθινόπωρο 2020).
Article Details
- Comment citer
-
- Numéro
- Vol. 17 No 2 (2021)
- Rubrique
- Μέρος πρώτο / Section 1