«Από το Μύθο στο Λόγο!» Αξιοποίηση μύθων και θρύλων της λαϊκής παράδοσης στην εκπαιδευτική διαδικασία Χρήστου


Δημοσιευμένα: Jul 23, 2020
Ηρακλής Χρήστου
Μαρίνα Λάμπρου
Αγγελίνα Ρούκα
Παρασκευή Μπιχάκη
Παναγιώτης Παλιουδάκης
Αγγελική Καρεκλίδη
Ελπινίκη Ταστάνη
Ανθή Αποστολίδου
Περίληψη
Θέμα της παρούσας εισήγησης είναι η αξιοποίηση της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η λαϊκή παράδοση, πηγή πανανθρώπινων αξιών, αισθητικής ομορφιάς και πλούσιας φαντασίας, αξίζει να διασωθεί και να αξιοποιηθεί στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ο πιο κατάλληλος τρόπος για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός είναι η ένταξή της στη διδακτική διαδικασία έτσι ώστε ο θησαυρός αυτός να γίνει κτήμα της νέας γενιάς. Οι λαϊκοί μύθοι και θρύλοι συνδυάζονται, μελετώνται και ερμηνεύονται με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά και τεχνολογικά δεδομένα και εντάσσονται στο σύγχρονο κοινωνικό-ιστορικό περιβάλλον προκειμένου να αποκωδικοποιηθούν τα μηνύματα, τα νοήματα και οι αξίες που εμπεριέχονται.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Greece
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αποτελεσματική Διδασκαλία: Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας. Δημοτική Εκπαίδευση, Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Μεντόρων, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Baynham, Mike. (2000). Πρακτικές γραμματισμού, Μαρία Αράπογλου (μετ.), Αθήνα: Μεταίχμιο.
Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών ΗΠΑ- Επιτροπή Κοινωνικών Επιστημών και Εκπαίδευσης. (2012). Πώς μαθαίνει ο άνθρωπος, Κ. Αγγελάκος (επιμ.), Ε. Κρομμύδα (μετ.). Αθήνα: Κέδρος.
Θεοφιλίδη Χ. (1987). Διαθεματική Προσέγγιση της Διδασκαλίας, Λευκωσία: Αυτοέκδοση.
Καζαμίας Ανδρέας Μ. και Μιχάλης Κασσωτάκης. (1995). «Πρόλογος. Εκπαιδευτικό μανιφέστο: Προβληματισμοί για την ανασυγκρότηση και τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής εκπαίδευσης» στο Καζαμίας Ανδρέας Μ. - Μιχάλης Κασσωτάκης (επιμ.). Ελληνική Εκπαίδευση:
Προοπτικές Ανασυγκρότησης και Εκσυγχρονισμού, Αθήνα: Σείριος, σ. 12-39.
Κοντάκος Αν. (2003). Μύθοι και Εκπαίδευση: Προτάσεις για μια Παιδαγωγική του Μύθου. Κείμενα Παιδείας, Αθήνα: Ατραπός (13η έκδοση).
Κοσσυβάκη, Φωτεινή. (1998). Κριτική Επικοινωνιακή Διδασκαλία. Κριτική Προσέγγιση της Διδακτικής Πράξης, Αθήνα: Gutenberg.
Κούσουλας Φ. (2004). Σχεδιασμός και Εφαρμογή Διαθεματικής Διδασκαλίας, Αθήνα: Ατραπός.
Κουστουράκης, Γερ., Παναγιωτακόπουλος Χρ., (2010). «Οδεύοντας προς το Νέο Σχολείο των ΤΠΕ. Μια διεπιστημονική προσέγγιση», Α. Τζιμογιάννης (επιμ.) Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, τόμ. 2, σελ. 581-592, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κόρινθος, 23 - 26/9/2010.
Ματσαγγούρας, Ηλίας Γ. (2000). Στρατηγικές Διδασκαλίας. Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη, Πρόλογος Adrian Ashman, τόμ. Β΄, Αθήνα: Gutenberg.
Ματσαγγούρας Η. (2002). Η διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση, Αθήνα: εκδ. Γρηγόρη.
Μέγας Γεώργιος Α. (1981). Εισαγωγή εις την Λαογραφίαν, Αθήνα (έβδομη έκδοση).
Μερακλής Μιχαήλ Γ. (2004). Ελληνική Λαογραφία, Αθήνα : Οδυσσέας.
Μπάιτελμαν, Α. (2015). Σημειώσεις Προαιρετικών Σεμιναρίων Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: ΓΨ06.021: «Η κρυφή γοητεία της Επιστήμης: Η αξιοποίηση της Ιστορίας της Επιστήμης στη Διδακτική των ΦΕ».
Φραγκουδάκη Ά. (1985). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Θεωρίες για την κοινωνική ανισότητα στο σχολείο, Αθήνα: Παπαζήσης.
Φρυδάκη Ευαγγελία. (2009). Η διδασκαλία στην τομή της νεωτερικής και της μετανεωτερικής σκέψης, Αθήνα: Κριτική.
Χατζηλίας Χρήστος Ν. (2009). Η Λέσβος και ο πολιτισμός της πέτρας (1850-1950). Η περίπτωση του Σκαλοχωρίου και της Ανεμότιας, διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Διαθέσιμη στο: https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/17800 Προσπελάστηκε 29.6.2018
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)