Το ειδικό φορτίο και η ακτινοβολία β
Resumen
Ο υπολογισμός του ειδικού φορτίου, δηλαδή ο υπολογισμός του λόγου του φορτίου του ηλεκτρονίου προς τη μάζα του, έδωσε τη δυνατότητα να προσδιοριστεί το είδος της ακτινοβολίας β, όταν το 1909, ο Becquerel διαπίστωσε από μετρήσεις του λόγου αυτού ότι η ακτινοβολία β αποτελείται από ηλεκτρόνια. Το θέμα της εργασίας είναι ο προσδιορισμός του ειδικού φορτίου του ηλεκτρονίου καθώς και η ανάδειξη της ιδιότητας της ακτινοβολίας β να αποκλίνει από την αρχική της πορεία όταν εισέρχεται σε μαγνητικό πεδίο. Στο πρώτο πείραμα παράγεται δέσμη ηλεκτρονίων που -αφού επιταχυνθεί- εισέρχεται στην περιοχή του μαγνητικού πεδίου και καμπυλώνεται, εξαιτίας της δύναμης Lorentz. Μέσω κατάλληλης σχέσης προκύπτει ο λόγος e/m. Τέλος, στο δεύτερο πείραμα μελετάται μία ιδιότητα της ακτινοβολίας β, η απόκλισή της όταν διέρχεται μέσα από μανγνητικό πεδίο. Χρησιμοποιείται πηγή ακτινοβολίας β, διοπτήρας και περιστρεφόμενος βραχίονας, πάνω στον οποίο τοποθετείται σωλήνας Geiger–Müller, ανιχνεύοντας την ακτινοβολία για διαφορετικές γωνίες.
Article Details
- Cómo citar
-
Κολυμπίρη Α., Dimopoulos, V., Γαλερός Μ., & Κοτρώνης Ε. (2023). Το ειδικό φορτίο και η ακτινοβολία β. Open Schools Journal for Open Science, 6(1). https://doi.org/10.12681/osj.32449
- Sección
- Greece
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to a repository), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).