Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην προαγωγή της αναγνωστικής κατανόησης. Μια απόπειρα χαρτογράφησης/διερεύνησης των λογισμικών που υποστηρίζουν στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης
Περίληψη
Το άρθρο διερευνά τη συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης στην εκπαιδευτική πράξη. Αξιοποιώντας πρόσφατα δεδομένα και σύγχρονα λογισμικά, αναλύεται πώς τα εργαλεία ΤΝ μπορούν να υποστηρίξουν τρεις βασικές στρατηγικές: την περίληψη, τους γραφικούς οργανωτές και τις ερωτήσεις κατανόησης, ενισχύοντας τη μαθησιακή διαδικασία και επιτρέποντας την εξατομίκευση της διδασκαλίας. Παρουσιάζονται πρακτικά παραδείγματα εργαλείων και προτροπές για τη χρήση τους από μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, ενώ επισημαίνονται και οι παιδαγωγικές προεκτάσεις τους, όπως η μεταγνωστική ενίσχυση και η καλλιέργεια κριτικής σκέψης. Παράλληλα, επισημαίνονται προκλήσεις και κίνδυνοι όπως η απώλεια πνευματικής αυτονομίας, η υπερεξάρτηση και οι περιορισμοί της ΤΝ στην κατανόηση πολιτισμικών ή πολυσημικών στοιχείων. Συνολικά, η μελέτη υπογραμμίζει ότι η ΤΝ μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο ενίσχυσης της κατανόησης, εφόσον αξιοποιείται με παιδαγωγική επίγνωση και κατάλληλη καθοδήγηση.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Κόκκινος Δ., & Σπανός Δ. (2025). Η συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης στην προαγωγή της αναγνωστικής κατανόησης. Μια απόπειρα χαρτογράφησης/διερεύνησης των λογισμικών που υποστηρίζουν στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 14(1), 24–35. https://doi.org/10.12681/revmata.43574
- Ενότητα
- Θεωρείο

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.