Η διδασκαλία της Γλώσσας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Προτρεπτικές εντολές (prompt engineering), θεωρητικό πλαίσιο και διδακτική εφαρμογή
Περίληψη
Στην εποχή μας συντελείται κάτι που φάνταζε δυστοπικό, η σύμπραξη ανθρώπου και μηχανής, με την δεύτερη να αποκαλείται σήμερα Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) (Ανδριωτάκης, 2022). Η ΤΝ έχει πλέον καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητας, λειτουργώντας ως ένα από τα πλέον εξελιγμένα μέσα αναζήτησης και διαχείρισης πληροφοριών. Η παρούσα έρευνα την προσεγγίζει ως εργαλείο υποστήριξης της γλωσσικής μάθησης, διερευνώντας τη δυνατότητα ένταξής της στη σχολική τάξη. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα (LLMs) και στις καινοτόμες εφαρμογές της ΤΝ στον τομέα της Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας (NLP). Προς επίρρωση των παραπάνω, βαρύνουσα σημασία θα δοθεί στην σχεδίαση και διαμόρφωση προτρεπτικών εντολών (prompt engineering) από τους/τις εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη και καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) από τους/τις μαθητές/τριες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Μακρογιάννη Τ., & Σερμπή Κ. (2025). Η διδασκαλία της Γλώσσας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Προτρεπτικές εντολές (prompt engineering), θεωρητικό πλαίσιο και διδακτική εφαρμογή. Παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, 14(1), 36–44. https://doi.org/10.12681/revmata.43575
- Ενότητα
- Θεωρείο

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.