Εκπαιδευτικό συμβόλαιο: προώθηση της συμμετοχής των μαθητών στη διαμόρφωση και ε-φαρμογή των κανόνων της σχολικής τάξης
Abstract
Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν προβλήματα τήρησης της τάξης μέσα στην σχολική αίθουσα. Το αυταρχικό μοντέλο έχει ξεπεραστεί και οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί θεωρούν τους μαθητές άξιους να μετέχουν στη διαμόρφωση και την τήρηση των κανόνων λειτουργίας της τάξης που διαμορφώνονται από κοινού. Η τεχνική του εκπαιδευτικού συμβολαίου χρησιμοποιείται εκτενώς στην εκπαίδευση ενηλίκων, στο νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η εργασία αυτή έρχεται να προτείνει την εφαρμογή του και στη δευτεροβάθμια εκπαδευση. Κάποια δείγματα εφαρμογής φαίνεται να έχουν ευεργετική επίδραση τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές, ενώ τα προβλήματα τήρησης της τάξης λύνονται από τους ίδιους τους μαθητές, συχνά πριν ακόμη τα αντιληφθεί ο εκπαιδευτικός.
Article Details
- How to Cite
-
Καράκιζα Τ., Κολοκοτρώνης Δ., & Θεοφανέλλης Τ. (2022). Εκπαιδευτικό συμβόλαιο: προώθηση της συμμετοχής των μαθητών στη διαμόρφωση και ε-φαρμογή των κανόνων της σχολικής τάξης . Pedagogical Trends in the Aegean, 5(1), 3–10. https://doi.org/10.12681/revmata.31090
- Issue
- Vol. 5 No. 1 (2011)
- Section
- Θεωρείο
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.